Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10803
|
Title: | Prática de ensino supervisionada |
Authors: | Cid, Sofia Margarida Fernandes Peres Cidrais |
Advisors: | Costa, Paulo Jaime Lampreia |
Keywords: | Língua materna Língua estrangeira-espanhol Ensino-aprendizagem Prática pedagógica Professor reflexivo |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório foi elaborado no âmbito da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada
do Mestrado em Ensino do Português no 3.º Ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário e de
Espanhol dos Ensinos Básico e Secundário.
Analisam-se aqui criticamente os diversos documentos legais e orientadores que enquadram a
prática docente das disciplinas de Português e Espanhol, no sistema educativo português, bem como
diversos contributos teóricos para o ensino-aprendizagem da Língua Materna e da Língua Estrangeira.
Neste trabalho reflete-se, ainda, criticamente sobre a minha atividade docente desenvolvida
durante o ano letivo de 2011/2012.
Esta reflexão incide, então, sobre a preparação, a execução e avaliação das atividades de
ensino e aprendizagem na disciplina de Espanhol, procurando dar conta do meu grau de participação
nas atividades e estruturas educativas das escolas onde lecionei no ano letivo em análise, bem como
do meu ativo envolvimento na atualização e desenvolvimento profissionais; ### ABSTRACT
This report was written as part of the Supervised Teaching Practice subject of the Masters in
Teaching of Portuguese 3rd Cycle of Basic Education and Secondary Education and of Spanish Basic
and Secondary Education.
Here there are critically analysed several guiding and framing legal documents of the teaching
practice of the Portuguese and Spanish subjects, in the Portuguese education system, as well as
several theoretical contributions for the teaching and learning processes of Mother Tongue and Foreign
Language.
In this work there are also some afterthoughts about my teaching activities developed during the
school year 2011/2012.
This discussion focuses, thereby, on the preparation, implementation and evaluation of the
teaching and learning activities in the Spanish subject, trying to realize my level of participation in
educational activities and structures of the schools where I taught in the school year under review, as
well as my active involvement in upgrading and professional development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10803 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|