|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/9084
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada, na Escola Secundária Severim de Faria em Évora |
Authors: | Jara, Carlos Alberto Vieira |
Advisors: | Pomar, Clarinda |
Keywords: | Estágio Profissional Educação Fisíca Ensino Ensino Secundário |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório diz respeito à prática de ensino supervisionada, realizada na Escola Secundária Severim de Faria, durante o ano letivo de 2010/2011, que corresponde aos terceiro e quarto semestres do Curso de Mestrado em Ensino da Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário e cuja finalidade é a obtenção do grau de Mestre em Ensino.
Durante a prática de ensino supervisionada, foi solicitado ao núcleo de estágio a realização de uma investigação que se inserisse no contexto curricular da turma e que estivesse previsto no Projeto Educativo da escola. Nesse sentido, a investigação centrou-se na problemática do desenvolvimento da força do trem superior, numa turma de sétimo ano, obtendo resultados significativamente favoráveis, como terei oportunidade de descrever no decorrer deste relatório.
Este mestrado, serviu-me para colmatar as lacunas existentes aquando da minha prática letiva, mas sobretudo, serviu-me para abrir um novo horizonte de estratégias, atividades, estruturação e planificação do ensino e, desta forma, melhorar significativamente o meu desempenho docente. ;### ABSTRACT
Report of Supervised Teaching Practice conducted by Carlos Alberto Vieira Jara at Severim de Faria Secondary School in Évora
These report relates the supervised teaching practice realized in the Secondary School Severim de Faria, during the year 2010/ 2011, which corresponds to the third and fourth semester of the Master's Degree in Teaching Physical Education in Basic and Secondary teachings, which purpose, was to achieve the degree of Master of Education.
During the supervised teaching practice, I was asked to realized an investigation that was provided in the Educational School Project. In this way, the investigation was centralized in the problematic of the development of the strength in upper limbs, in the seventh degree. These results were positive and very significant as I will describe in this report.
This master´s degree and this training period ,were very useful to improve my teaching practice , but mainly, because it opened me more perspectives of strategy , structure and planning my activities, so that I can improve my performance as a teacher.
Key-Words: Professional period of training, Physical Education, Education, Secondary Education. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/9084 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|