Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/4134

Title: Learning, risk and protective factors: how to assess to intervene
Authors: Grácio, Luísa
Candeias, Adelinda
Editors: Lebeer, Jo
Candeias, Adelinda
Grácio, Luísa
Keywords: Protective Factors
Risk Factors
Learning
intervention
Assessement
Inclusion
Teaching
Issue Date: 2011
Publisher: Garant
Citation: Grácio, M.L.F. & Candeias, Learning, risk and protective factors: how to assess to intervene In: J. Lebeer, A., Candeias, & M.L.F. Grácio,. (2011). With a Different Glance – Dynamic Assessement of Functions of Children Oriented at Development & Inclusive Learning (Chapter 19, pp. 237-246). Antwerpen: Garant
Abstract: Este capítulo aborda os factores protectores e de risco que podem estar presentes no ambiente escolar ao nível do currículo, avaliação, ensino e aprendizagem. Cada um destes aspectos é analisado. Simultaneamente fornecem-se orientações sobre como aumentar os factores protectores de forma a promover o desenvolvimento de cada aluno, do seu potencial e inclusão.
URI: http://hdl.handle.net/10174/4134
ISBN: 978-90-441-20802-4
Type: bookPart
Appears in Collections:PED - Publicações - Capítulos de Livros
PSI - Publicações - Capítulos de Livros

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Indice.pdf648.61 kBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois