|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/39110
|
Title: | Episoden, Figuren: The Concept of Musical and Instrumental Theater in the Contemporary Music Interpretation |
Authors: | Pescada, Gonçalo |
Editors: | Pedro, Ana |
Keywords: | Episoden Figuren mauricio kagel accordion contemporary music |
Issue Date: | 26-Apr-2023 |
Publisher: | BP International |
Citation: | Recent Trends in Arts and Social Studies Vol. 1, 26 April 2023 , Page 41-57 |
Abstract: | A combinação de ação cênica e música, conhecida como "teatro musical", corresponde a uma técnica utilizada por compositores como Satie e Debussy na História da Música. Como resultado, o conceito de "teatro instrumental" emerge como um conceito em que músicos desempenham papéis de atores. Mauricio Kagel se considera um dos compositores que mais explorou os aspectos da encenação relacionados à performance musical, atribuindo ao intérprete também funções de ator, como: adotar certas expressões faciais enquanto toca, entrar no palco de uma maneira específica, interagir fisicamente com outros artistas, e assim por diante. O método de pesquisa utilizado neste artigo baseou-se na análise e execução da obra Episoden Figuren, por meio da audição, experiência e observação com outros intérpretes e músicos, reunindo literatura relevante para compreender os pontos de vista do compositor e compreender um período em que muitas características do nosso cotidiano emergem como parte integrante do processo de composição: falar, rir, sorrir, entre outras. Nesse processo, o intérprete se torna ator, performer, artista.The combination of scenic action and music, known as "musical theatre," corresponds to a technique used by composers such as Satie and Debussy in the History of Music. As a result, the concept of "instrumental theatre" emerges as a concept in which musicians play the roles of actors. Mauricio Kagel considers himself to be one of the composers who has most explored the aspects of staging related to musical performance, attributing to the interpreter also actor functions such as: adopting certain facial expressions while playing, entering the stage in a specific way, interacting physically with other artists, and so on. The research method used in this article it was based on analysis and performance of the work Episoden Figuren, through the audition, experience and observation with others interpreters and musicians, colleting relevant literature to understand the composer points of view and to understand a period where many characteristics of our daily life emerge as an integrant part of composition process: speaking, lauhging, smiling, among others. In this process, the interpreter becomes an actor, performer, an artist. |
URI: | https://stm.bookpi.org/RTASS-V1/article/view/10452 http://hdl.handle.net/10174/39110 |
ISBN: | 978-81-19217-32-8 |
Type: | bookPart |
Appears in Collections: | MUS - Publicações - Capítulos de Livros
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|