Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/35004
|
Title: | Intervenção psicomotora em contexto hospitalar num serviço de saúde mental infanto-juvenil |
Authors: | Pereira, Inês Correia |
Advisors: | Almeida, Gabriela |
Keywords: | Psicomotricidade Saúde Mental Ansiedade Infância Adolescência Psychomotricity Mental health Anxiety Childhood Adolescence |
Issue Date: | 18-Apr-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório contempla a descrição das atividades desenvolvidas no decorrer do Estágio Curricular do Mestrado em Psicomotricidade, com lugar numa Unidade de Pedopsiquiatria da Infância e da Adolescência. O presente relatório de estágio contempla a descrição dos casos encaminhados e acompanhados em psicomotricidade em contexto grupal e individual, bem como as intervenções psicomotoras desenvolvidas individualmente com dois Estudos de Caso diagnosticados com Perturbação de Ansiedade e Mutismo seletivo. Com a intervenção psicomotora verificaram-se evoluções positivas sobre diversos aspetos psicomotores, sobre as competências socio-emocionais, melhoria da aprendizagem escolar, e ainda a diminuição dos sintomas de ansiedade e fragilidades existentes. Nestes dois Estudos de Caso a Psicomotricidade pareceu ser importante, uma vez que permitiu uma maior adaptabilidade destes jovens aos diferentes contextos onde se inserem; Abstract:
Psychomotor intervention in a hospital context in a children's mental health servisse
This report includes a description of the activities carried out during the Curricular Internship of the Master's Degree in Psychomotricity, taking place in a Child and Adolescent Child and Child Psychiatry Unit. This internship report includes the description of cases referred and followed up in psychomotricity in a group and individual context, as well as the psychomotor interventions developed individually with two Case Studies diagnosed with Anxiety Disorder and Selective Mutism. With the psychomotor intervention, there were positive developments on various psychomotor aspects, on socio-emotional skills, improvement of school learning, and also, the reduction of anxiety symptoms and existing weaknesses. In these two Case Studies, Psychomotricity seemed to be important, as it allowed these young people to be more adaptable to the different contexts in which they find themselves. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/35004 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|