Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/34876

Title: A continuidade docente e a relação pedagógica
Authors: Pepe, Helga Cristina Santana Pastor Pires
Advisors: Santos, Maria Teresa
Keywords: Continuidade docente
Relação Pedagógica
Motivação
Afetividade
Sucesso Educativo
Teaching Continuity
Pedagogical Relationship
Motivation
Affection
Educational Achievement
Issue Date: 24-Jan-2023
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O trabalho visa evidenciar que a relação pedagógica, a continuidade docente, os afetos e a motivação são fatores muito importantes ao desenvolvimento discente no processo de ensino-aprendizagem de conteúdos programáticos. Parte-se da premissa de que a dimensão afetiva e o registo de continuidade docente no processo de construção do conhecimento são cruciais e que a descontinuidade docente poderá alterar a motivação dos estudantes e o seu desempenho escolar. O contributo destes fatores para as aprendizagens dos alunos será objeto de análise e estudo. Através da aplicação de uma entrevista a antigos alunos, pretende-se compreender a importância atribuída por estes atores à continuidade docente, à relação pedagógica e às suas implicações na evolução do sucesso educativo; Teaching continuity and the pedagogical relationship Abstract: The work aims to show that the pedagogical relationship, teaching continuity, affection and motivation are very important factors for student development in the teaching process - learning of syllabus contents. It starts from the premise that the affective dimension and the record of teaching continuity in the knowledge construction process are crucial and that teaching discontinuity can change the motivation of students and their academic performance. The contribution of these factors to student learning will be analyzed and studied in Portuguese and English. Through the application of a questionnaire to students and former students, it is intended to understand the importance attributed by these actors to teaching continuity, the pedagogical relationship and its implications in the evolution of educational success.
URI: http://hdl.handle.net/10174/34876
Type: doctoralThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Doutoramento-Ciencias_da_Educacao-Helga_Cristina_Santana_Pastor_Pires_Pepe.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois