Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/33685
|
Title: | Pensar Djambí na sua dimensão performativa |
Authors: | Januário, Afonso |
Advisors: | Bezelga, Isabel Cantinho, Beatriz |
Keywords: | Djambí Teatro Cultura Cura Performativo Djambí Theater Culture Healing Performative |
Issue Date: | 6-Dec-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O relatório do trabalho de projeto de Mestrado em Teatro que aqui se apresenta pretende
compreender o Djambí, enquanto prática de cura, inserida no contexto cultural de São Tomé
e Príncipe. Através da pesquisa documental e trabalho de campo foi possível identificar um
conjunto de elementos performativos que constituem as suas práticas, configurando
possibilidades de explorar uma nova linguagem cénico-teatral. Desenvolveu-se proposta
de pesquisa e exploração criativa sob a forma de oficina de experimentação cénica-artística
com um grupo de participantes voluntários. O seu propósito se inscreveu na procura de uma
expressão artística que privilegia a construção de uma linguagem artística inovadora e que
estimula o processo de criação. Foi realizada partilha pública deste processo, revelando as
potencialidades do Djambí como catalisador do trabalho artístico; Thinking Djambí in its performative dimension
Summary:
The report of the Masters in Theater project work presented here intends to understand the
Djambí, as a healing practice, inserted in the cultural context of São Tomé and Príncipe.
Through documental research and fieldwork, it was possible to identify a set of performative
elements that constitute their practices, configuring possibilities to explore a new scenictheatrical language. A research proposal and creative exploration was developed in the form
of a scenic-artistic experimentation workshop with a group of voluntary participants. Its
purpose was inscribed in the search for an artistic expression that privileges the construction
of an innovative artistic language and that stimulates the creation process. This process was
publicly shared, revealing the potential of Djambí as a catalyst for artistic work. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/33685 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|