|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/32497
|
Title: | Online learning and dropout |
Authors: | Leitão, Rita Sofia Loureiro Guerreiro Cristina |
Advisors: | Coelho, Francisco Rodrigues, I.P. |
Keywords: | MOOCs Predictive Models Machine Learning |
Issue Date: | 28-Jul-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | E-learning education is often more challenging than the traditional education method. In e-learning teaching,
there is no face-to-face teaching, nor does it require instant feedback, the latter is provided during the
learning process, making interactions more complex.
E-learning education is usually more challenging than traditional education because no presence or instant
feedback is delivered during the learning process, making interactions more complex.
This dissertation aims to help identify students that can potentially be at risk of dropping or failing
the e-learning course. To achieve that, we used Machine Learning (ML) classifiers, like Decision Tree
(DT),Random Forest Classifier (RFC),Support Vector Classifier (SVC) and the AdaBoost Classifier (AC)
to analyse the Open University Learning Analytics Dataset (OULAD). The duration of the courses was
analysed in different fragments, so we could conclude if it would be possible to prevent a potential dropout
beforehand.
We gathered that the best classifier in this study was AC, when analysing the 2/16 duration of the course
with an accuracy of 64.6%. The results also show that the SVC gives a very similar percentage for the
accuracy when analysing the same period, 64.1%. As a result of this study, we understand that it is
preferable to analyse the data in the early stages of the course; RESUMO: Ensino à distância e o seu abandono -
A educação em e-learning geralmente é mais desafiadora do que o método de educação tradicional. No
ensino de e-learning, o ensino presencial não, nem requer feedback instantâneo, este último é fornecido
durante o processo de aprendizagem, tornando as interações mais complexas.
A educação em e-learning geralmente é mais desafiadora do que a educação tradicional porque nenhuma
presença ou feedback instantâneo é fornecido durante o processo de aprendizagem, tornando as interações
mais complexas.
Esta dissertação tem como objetivo auxiliar na identificação de alunos que podem estar em risco de
abandono ou reprovar no curso de e-learning. Para isso, utilizamos classificadores Machine Learning (ML),
como Decision Tree (DT), Random Forest Classifier (RFC), Support Vector Classifier (SVC) e AdaBoost
Classifier (AC) para analisar o Open University Learning Analytics Dataset (OULAD). A duração dos
cursos foi analisada em diferentes fragmentos, para que pudéssemos concluir se seria possível prevenir uma
potencial evasão com antecedência.
Concluímos que o melhor classificador neste estudo foi o AC, ao analisar a duração 2/16 do curso com uma
precisão de 64.6%. Os resultados também mostram que o SVC fornece uma precisão muito semelhante
ao analisar o mesmo período, 64.1%. Como resultado deste estudo, entendemos que é preferível analisar
os dados nas fases iniciais do curso. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/32497 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|