Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/31202

Title: E-learning Imersivo - Atividades na perspetiva da primeira pessoa
Authors: Figueiredo, Carlos Manuel da Silva
Advisors: Coelho, Francisco Manuel
Keywords: Realidade Virtual
e-learning
Ensino
Aprendizagem
Matemática
Geometria
Virtual Reality
e-Learning
Teaching
Learning
Math
Geometry
Issue Date: 24-Jan-2022
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este trabalho explora a possibilidade técnica de definir certos conteúdos pedagógicos em ambientes de realidade virtual. O ensino à distância baseado em canais digitais (E-learning) é uma necessidade crescente, dado que contribui para a redução de barreiras económicas, geográficas ou sociais. Por outro lado, a manipulação direta de objetos ou a interação com cenários é uma importante forma de aprendizagem, por exemplo, de conceitos geométricos ou espaciais. Esta tese existe na intersecção entre os temas de RV (Realidade Virtual) e de E-learning. O desenvolvimento principal deste texto consiste na descrição dos aspectos técnicos de um sistema informático para a construção de um ambiente RV interativo. Este ambiente pode ser visitado através de um computador ou com óculos de RV simples, como o Google Cardboard. Neste, o utilizador pode caminhar num percurso entre vários exercícios de escolha múltipla, dependendo da resposta a cada pergunta; Abstract: Immersive E-learning Activities in a first-person perspective This work explores the possibility of defining certain pedagogic contents in a virtual reality environment. Distance learning based on digital channels (E-Learning) is a rising necessity, given that it contributes to the reduction of economic, geographical or social barriers. On the other hand the direct manipulation of objects or the direct interaction with certain scenarios is an important way of learning, for example, spacial or geometrical concepts. This thesis exists in the intersection between the themes of VR and E-Learning. The main development of this text consists in the description of several technical aspects of a digital system for the construction of an interactive VR environment. This environment can be visited through a computer or with the use of simple VR glasses, such as Google Cardboard. In this, the user can travel a set path between several multiple choice exercises, this path being defined by the answer to each question.
URI: http://hdl.handle.net/10174/31202
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Engenharia_Informatica-Carlos_Manuel_da_Silva_Figueiredo.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois