Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/29947

Title: Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano
Authors: Lopes, Maria João Guerra
Advisors: Lopes, Maria João Guerra
Keywords: Attitudes
Piano
Motivation
Learning
Atitudes
Piano
Motivação
Aprendizagem
Issue Date: 1-Jun-2021
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: This is a report of the modules of Supervised Teaching Practice 1 and 2, part of the Master of Music Teaching´s syllabus of the Universidade de Évora; followed by an investigation section, deliberating on the theme of Attitudes and Motivation in Learning the Piano. The responsibility of the Master´s student was to analyse and comprehend the educational context of the students, their learning objectives and the teacher´s assessment criteria and instructive prospect throughout a whole school year, from September 2019 to July 2020. In this context, it is asked of the Master´s student to attend and teach six student´s instrumental lessons, and assist in other pertinent activities in a Music school. To gather as much input and data possible from the lessons, the Master´s student utilized a diary of personal observations. The focus is on the correlation between attitudes and motivation. To better understand the connection between these two elements, a thorough expound is made on the significance of each element. As a conclusive bind, motivation and attitudes, of the observed students, are intertwined to answer the following research question: Through the analysis of attitudes, how does motivation fluctuate during a piano lesson; Resumo: Título: Relatório de Prática de Ensino Supervisionada realizada no Conservatório Regional de Évora – Eborae Música: Atitudes e Motivação na Aprendizagem do Piano Este relatório é referente às disciplinas de Prática de Ensino Supervisionada 1 e 2, integradas no programa do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora; seguido de uma secção de investigação sobre o tema de Atitudes e Motivação na Aprendizagem do Piano. A responsabilidade da Mestranda era analisar e compreender o contexto educacional de alunos, os objetivos de aprendizagem, os critérios de avaliação e o planeamento do professor cooperante, ao longo de todo um ano letivo, de setembro de 2019 a julho de 2020. Neste contexto, era requerido que a Mestranda atendesse e lecionasse aulas instrumentais de seis alunos, e assistisse a outras atividades pertinentes numa escola de Música. Para obter o máximo de dados possíveis das aulas, a Mestranda utilizou um diário de observações pessoais. O foco está na ligação entre atitudes e motivação. Para entender melhor a conexão entre estes dois conceitos, uma exposição é feita sobre o significado de cada um. Para atingir conclusões, a motivação e atitudes, dos alunos observados, interligam-se para responder à seguinte questão de pesquisa: Por meio da análise das atitudes, como é que oscila a motivação durante uma aula de piano
URI: http://hdl.handle.net/10174/29947
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_de_Musica-Maria_Joao_Guerra_Lopes.pdf3.23 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois