Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/29831

Title: Definindo presença: "La Voix Humaine" de Poulenc através da antropologia teatral
Authors: Rocha, Marília Zangrandi
Advisors: Bizineche, Liliana Margareta
Silva, Vanda de Sá
Keywords: Antropologia Teatral
Presença
Opera
La Voix Humaine
Poulenc
Eugenio Barba
Cocteau
Atuação
Theater Antropology
Presence
Opera
La Voix Humaine
Poulenc
Eugenio Barba
Cocteau
Acting
Issue Date: 28-Apr-2021
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Esta pesquisa tem por objetivo mapear o que é e como ocorre a presença do artista em performance, traçando tanto um panorama sobre como esta é historicamente tratada e pensada nos estudos vocais,como também a diferença de abordagens entre estes e os estudos dramáticos. A pesquisa tem como principal referência a obra e as considerações de Eugênio Barba e sua Antropologia Teatral. A obra escolhida para performance e análise é La Voix Humaine, de F. Poulenc; Abstract: This research is about performer's scenic presence, establishing a historical overview about this subject on vocal studies, as well the differences between musical and acting approaches. The main reference is Eugenio Barba and his Theater Anthropology. La Voix Humaine is the chosen work for analysis and performance.
URI: http://hdl.handle.net/10174/29831
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Musica-Marilia_Zangrandi_Rocha.pdf6.44 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois