Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/29196
|
Title: | Intervenção psicomotora em contexto de consulta hospitalar de pediatria |
Authors: | Pereira, Liliane Oliveira |
Advisors: | Almeida, Gabriela Mira, Maria da Graça Macias Marques |
Keywords: | Psicomotricidade Neurodesenvolvimento Dificuldades de Aprendizagem Dificuldades emocionais e comportamentais Psychomotricity Neurodevelopment Learning disabilities Emotional and behavioral difficulties |
Issue Date: | 29-Jan-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | No presente relatório são descritas as atividades de estágio desenvolvidas, em
contexto de Pediatria do Desenvolvimento, no Hospital do Espírito Santo de Évora, no
âmbito do estágio curricular do Mestrado em Psicomotricidade da Universidade de Évora.
Os objetivos consistiram em contextualizar a prática psicomotora num serviço de
Pediatria; investigar e descrever os casos encaminhados para a Psicomotricidade; analisar
e contextualizar a intervenção psicomotora dos casos individuais; refletir sobre a
pertinência da Psicomotricidade em Pediatria; descrever as tarefas realizadas durante o
estágio e refletir sobre a prática psicomotora à distância.
Devido à pandemia COVID-19 e consequente interrupção da intervenção, não foi
possível comparar os resultados da intervenção psicomotora porque não foram realizadas
avaliações finais. Em contrapartida, foram realizadas atividades complementares e
reflexões sobre as prováveis evoluções dos estudos de caso e sobre os desafios da
intervenção psicomotora à distância enquanto alternativa à intervenção presencial; Abstract:
Psychomotor intervention in a hospital pediatric environment
This report describes the internship activities developed in the context of
Developmental Pediatrics, at the Hospital do Espírito Santo de Évora, which took place
within the scope of the curricular internship of the master’s degree in Psychomotricity at
the University of Évora.
The objectives of this report aimed for the contextualization of the psychomotor
practice in a Developmental Pediatrics service, investigation and description of the cases
forwarded to Psychomotricity, analysis and contextualization of psychomotor
intervention in individual case studies; reflect on the relevance of Psychomotricity in
Pediatrics context; describe the tasks performed during the internship and reflect on
distance psychomotor practice.
Due to the COVID-19 pandemic and the consequent interruption of the
intervention, it was not possible to compare the results of the psychomotor intervention
because no final evaluations were carried out. On the other hand, complementary
activities, and reflections on the probable evolutions of the case studies and on the
challenges of distance psychomotor intervention as an alternative to face-to-face
intervention were carried out. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/29196 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|