Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/29100

Title: Teatro com marionetas: um jogo liminar de possibilidades
Authors: Henriques, Sara Cristina Cunha Martins de Almeida
Advisors: Zurbach, Christine
Bezelga, Isabel Maria
Keywords: Teatro de marioneta
Tradição e Modernidade
Atriz e Marioneta
Processo de criativo
Interação e Público
Puppet Theater
Tradition and Modernity
Actress and Puppet
Creative Process
Interaction and Audience
Issue Date: 1-Feb-2021
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório tem como objeto de reflexão o processo criativo de um espetáculo de teatro com marionetas, multidisciplinar que teve por mote as palavras: Teatro Vida Distorção. Transitando entre o tradicional e o contemporâneo, num jogo liminar de possibilidades, opera no cruzamento de linguagens. Reflete sobre um processo criativo que tem por base a partilha, nas seguintes áreas: trabalho de atriz, marionetista, texto, música, imagem, movimento, vídeo e a relação de proximidade com o público. As opções tomadas e horizontes abrangidos são analisados e considerados, tendo em conta o processo a partir de um ponto “zero”, em que o texto e as demais áreas emergiram da escuta e da interação circular dos elementos O primeiro capítulo contextualiza em específico e relaciona os pontos de partida para o projeto, enquanto que o segundo relata e reflete sobre os mesmos; Theatre with puppets: A liminal game of possibilities Abstract: The purpose of this report is to reflect on the creative process of a theater show with puppets, a multidisciplinary one whose motto was: theater Life Distortion. Transiting between the traditional and the contemporary, in a preliminary game of possibilities, it operates at the crossing of languages. It reflects on a creative process that is based on sharing, in the following areas: work of actress, puppeteer, text, music, image, movement, video and the close relationship with the public. The options taken and the horizons covered are analyzed and considered, taking into account the process from a “zero” point, in which the text and the other areas emerged from the listening and circular interaction of the elements. The first chapter contextualizes and specifically relates the starting points for the project, while the second reports and reflects on them.
URI: http://hdl.handle.net/10174/29100
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Teatro_Ator_Encenador-Sara_Cristina_Cunha_Martins_de_Almeida_Henriques.pdf2.86 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois