Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/27639
|
Title: | Relatório de prática de ensino supervisionada realizada no Orfeão de Leiria - Conservatório de Artes: guia prático para a aprendizagem inicial do clarinete |
Authors: | Gomes, Catarina Vieira |
Advisors: | Béreau, Ana Telles |
Keywords: | Clarinete Iniciação Ensino Música Música Portuguesa Clarinet Initiation Teaching Music Portuguese music |
Issue Date: | 26-Nov-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O objeto de estudo do presente trabalho é a criação do primeiro método de iniciação
ao clarinete em português com melodias tradicionais e populares portuguesa.
Este trabalho pretende dar um contributo para o ensino do clarinete em Portugal, bem
como criar uma ferramenta didática de apoio ao discente de clarinete.
O relatório encontra-se organizado em duas partes distintas, sendo a primeira referente
à Prática de Ensino Supervisionada realizada na Escola de Música do Orfeão de Leiria –
Conservatório de Artes, com o professor cooperante Luís Casalinho, e a segunda, à
investigação sobre o tema anteriormente referido; Abstract - Supervised Teaching Report held at Orfeão de
Leiria – Conservatório de Artes: Pratical guide for the initial
learning of the clarinet
The object of study in the present work is the creation of the first method in Portuguese
for the initiation to the clarinet, with excerpts from Portuguese traditional and popular
music.
This work aims to contribute to the teaching of the clarinet in Portugal, as well as to
create a didactic tool to support the clarinet student.
This report is organized in two distinct parts, the first one referring to the supervised
teaching practise held at Orfeão de Leiria – Conservatório de Artes with the cooperating
advisor Luís Casalinho, and the second, to the research on the subject previously
mentioned. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/27639 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|