Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/26313

Title: Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada
Authors: Orvalho, Anabela da Conceição Valente dos Santos Mira Mendes
Advisors: Mira, António Ricardo
Keywords: Prática de ensino e aprendizagem
Língua estrangeira
Curso profissional
Reflexão
Prática pedagógica
Teaching and learning practice
Foreign language
Professional course
Reflection
Pedagogical practice
Issue Date: 20-Nov-2019
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório pretende descrever a prática de ensino e aprendizagem de uma língua estrangeira, o Espanhol, na Escola Profissional da Região Alentejo, no ano letivo 2018/2019. A descrição incidirá sobre uma turma do terceiro ano, do Curso Profissional Técnico de Restauração. Tendo sempre presente a importância da educação e sendo esta um processo em contínua mudança, cujos protagonistas são o aluno e o professor, o relato desta experiência será acompanhado de uma análise dos documentos orientadores, bem como de uma reflexão sobre as metodologias e técnicas selecionadas para a nossa prática pedagógica, desenvolvida sobre cinco princípios orientadores: preparação científica, pedagógica e didática; planificação, condução de aulas e avaliação das aprendizagens; análise da prática de ensino; participação na escola; desenvolvimento profissional; ABSTRACT: Report on the curricular unit Mentored Teaching Practice. This report aims to describe the practice of teaching and learning a foreign language, Spanish, at a Vocational School in Alentejo Region, called EPRAL, in the school year of 2018/2019. The description will focus on a class in the third year of the professional course of Hotel and Catering. Always bearing in mind the importance of education and being a process in continuous change, whose protagonists are the students and the teacher, the report of this experience will be accompanied by an analysis of the guiding documents, as well as a reflection on the methodologies and techniques selected for our pedagogical practice, developed on five guiding principles: scientific, pedagogical and didactic preparation; planning, conducting classes and assessment of learning; analysis of teaching practice; participation in school; professional development.
URI: http://hdl.handle.net/10174/26313
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_do_Português_no_3º_Ciclo_do_Ensino_básico_e_Ensino_Secundário_e_de_Espanhol_Francês_nos_Ensinos_Básico_e_Secundário-Anabela_Orvalho-Relatório_no_âmbito_da_unidade_curricular....pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois