Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/25265

Title: Estratégia de comunicação para a sensibilização da população quanto à importância do turismo para a economia de São Tomé e Príncipe
Authors: Costa, Loydales Vera Cruz José da
Advisors: Silvério, Marta da Conceição Cruz
Carvalho, Leonor Vacas de
Keywords: Estratégia comunicação de marketing
Sensibilização população
Turismo
São Tomé e Príncipe
Strategy marketing
Sensitization population
Tourism
Sao Tome and Principe
Issue Date: 21-Jan-2019
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Neste trabalho de projecto desenvolve-se uma estratégia de comunicação para sensibilizar/consciencializar a população, quanto à importância da hospitalidade dos turistas para a economia. Sendo o turismo uma das fontes geradoras de rendimento no país e uma das prioridades do Governo, justifica-se realizar este trabalho, pela necessidade de consciencializar toda a população do País, do papel vital que tem, quer para a imagem e para o desenvolvimento do sector turístico, quer para o relacionamento e contacto directo com o turista. Para a realização deste projecto, foram efectuados algumas pesquisas documentais, nomeadamente, consulta de livros e artigos científicos, sobre estratégia de comunicação e também a entrevista aos chefes do departamento de Promoção Turística e de Secção de Qualificação Turística, da Direcção Geral do Turismo de STP. Como forma de atingir o objectivo geral e com base na informação recolhida para desenvolver a estratégia de comunicação proposta, seguiu-se o modelo de Castro (2002). A concretização deste plano de comunicação será uma mais-valia tanto para Direcção Geral do Turismo como para o próprio destino de São Tomé e Príncipe; Abstract: Communication strategy for the sensitization of the population as to the importance of tourists in Sao Tomé economy. In this project , a communication strategy is developed to raise awareness of the importance of tourist hospitality for the economy for the population of São Tomé e Príncipe. With tourism being one of the sources of income in the country and one of the government´s priorities, it is justified to carry out this work, due to the need to raise the awareness of the entire population of the country, of their vital role in the image and development of the tourism sector, and in relationship and direct contact with tourists. For the realization of this project, some documentary research was carried out namely, consultation of the books and scientific articles, on marketing communication strategy. Interviews with the heads of the department of tourist promotion and the section tourism qualification of the General Direction of tourism were also carried out. As a way to achieve the general objective and based on the information gathered to develop the proposed communication strategy, Castro (2002) model was followed. The implementation of this communication plan will be an asset both for the General Direction of tourism and for the proper destination of Sao Tomé and Principe.
URI: http://hdl.handle.net/10174/25265
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Gestão_Marketing-Loydales_Vera_Cruz_José_da_Costa-Estratégia_de_comunicação_para_a_sensibilização_da_população....pdf2.17 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois