Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/24364
|
Title: | Cartografia educacional do concelho de Viana do Alentejo |
Authors: | Rita, Merciana Augusta Palma |
Advisors: | Nico, José Carlos Bravo |
Keywords: | Educação Cartografia educacional Projeto educativo local Território Educador Education Cartography education Educational project In a local Region educator |
Issue Date: | 21-Dec-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A presente dissertação teve, como questão de partida: Que possibilidades existem para o Concelho de Viana do Alentejo, construir um Projeto Educativo Local (PEL)? A abordagem teórica, consistiu numa revisão de literatura, para dar resposta aos objetivos: a) reconhecer e caraterizar todas as instituições com potencial educativo; b) identificar os seus destinatários e contextos de aprendizagem disponibilizados; c) avaliar as suas lacunas e potencialidades educativas; d) avaliar a disponibilidade para o estabelecimento de parcerias; e) contribuir para a candidatura a Território Educador. Ao nível do estudo empírico, optámos por uma metodologia mista (quantitativa/qualitativa), com recurso ao inquérito por questionário. Após os dados recolhidos, chegámos às conclusões que: a) estas instituições são um recurso importante para a construção do PEL; b) estão disponíveis para o estabelecimento de parcerias; c) estão reunidas as condições para a revisão da Carta Educativa do concelho. Por último, expressámos as recomendações e sugestões para futuras investigações; Abstract:
Educational Cartography of the Municipality of Viana do Alentejo
This dissertation was, as question: Which possibilities exist for the municipality of Viana do Alentejo, build a Local Educational Project (PEL)? The theoretical approach, consisted of a literature review to address objectives: a) recognize and feature all institutions with educational potential; b) identify their recipients and learning contexts made available; c) assess their gaps and educational potential; d) assess the availability for the establishment of partnerships; d) contribute to the Territory's candidacy Educator. In terms of empirical study, we have opted for a mixed methodology (quantitative/qualitative), using the survey. After the data collected, we have come to the conclusions that: a) these institutions are an important resource for the construction of the PEL; b) are available for the establishment of partnerships; c) the conditions for the review of the Educational Charter of the County. Finally, we made recommendations and suggestions for future research. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/24364 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|