Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/24207

Title: Plano de marketing para a Escola Técnica e Profissional do Centro Politécnico
Authors: Quintas, Osvaldo Patrício
Advisors: Lucas, Maria Raquel
Keywords: Ensino profissional
Centro politécnico
Plano Marketing
São Tomé e Príncipe
Professional education
Polytechnic Centre
Marketing plan
Sao Tome and Principe
Issue Date: 17-Sep-2018
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: A aplicação do marketing é extensa e abrange desde os bens aos serviços, aos eventos, experiências, pessoas, lugares, propriedades, informações e ideias, organizações e, escolas, universidades e, faculdades. O presente trabalho de projeto teve como objetivo elaborar um plano de Marketing para a Escola Técnica Profissional do Centro Politécnico de São Tomé e Príncipe (ETPCPSTP) que dê resposta ao problema de escassez, qualificação e adequação dos recursos humanos ao mercado de trabalho e contribua para o desenvolvimento socioeconómico do país. Para tal, foram realizadas uma revisão da literatura sobre a temática, uma análise diagnostico da situação do ensino profissional em STP e, definidos os objetivos, as opções estratégicas fundamentais e as políticas de marketing. No plano, elaborado de forma adequada à realidade da ETPCPSTP e cujo cumprimento depende de persistência e empenho político, recomenda-se não negligenciar o planeamento e encarar o marketing como uma área fundamental à sua sustentabilidade; Abstract: The application of marketing is extensive and ranges from goods to services, events, experiences, people, places, properties, information and ideas, organizations and, schools, universities and colleges. The purpose of this project was to prepare a Marketing Plan for the Professional School, Polytechnic Center of São Tomé and Príncipe (ETPCPSTP), which addresses the problem of scarcity, qualification and adequacy of human resources in the labor market and contributes to the socio-economic development of the country. To this end, a review of the literature on the subject, a diagnostic analysis of the situation of vocational education in STP was carried out, and, defined the objectives, the key strategic options and the marketing policies. In the plan, prepared in a manner appropriate to the reality of the ETPCPSTP and whose fulfillment depends on persistence and political commitment, it is recommended not to neglect planning and to face marketing as a fundamental area for its sustainability.
URI: http://hdl.handle.net/10174/24207
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Gestão_Marketing-Osvaldo_Patrício_Quintas-Plano_de_marketing_para_a_Escola_Técnica_e_Profissional_do_Centro_Politécnico.pdf9.56 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois