Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/20784

Title: A comunicação contemporânea: transcrevendo o autismo para a performance
Authors: Silva, Gisela Gonzaga
Advisors: Bezelga, Isabel Maria Gonçalves
Keywords: Autismo
Cegueira
Expressividade
Performance
Comunicação
Autism
Blindness
Expressivity
Performance
Communication
Issue Date: 21-Jan-2017
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: “A comunicação contemporânea: transcrevendo o autismo para a performance” é o resultado final da pesquisa de natureza teórico-prática desenvolvida no período de Outubro de 2015 a Julho de 2016. As fases do processo de pesquisa dividem-se em duas onde a primeira esteve dedicada ao embasamento teórico que conjectura sobre possíveis relações entre o comportamento autista e o comportamento social na atualidade; passando a segunda fase dedicada a um processo criativo prático, com o objetivo de construir um personagem resultante da reflexão promovida pela pesquisa teórica. Narra-se o caminho percorrido desde as primeiras motivações até a concretização do processo criativo. A documentação desse processo se finaliza com a descrição do processo de montagem do espetáculo “Rotina”, onde é possível conhecer a forma como duas pesquisas contribuíram para a elaboração de um mesmo objeto artístico. Finalmente são apresentadas as conclusões como resultado das reflexões geradas pelo contato com cada área da pesquisa; ABSTRACT: CONTEMPORARY COMMUNICATION: Transcribing autism for performance "Contemporary communication: transcribing autism for performance" is the end result of the research of theoretical and practical nature carried out from October 2015 to July 2016. The phases of the research process is divided into two where the first was dedicated to the theoretical basis that conjecture about possible links between autistic behavior and social behavior today; passing the second phase dedicated to a practical creative process, with the goal of building a character resulting reflection promoted by theoretical research. Narrates the journey from the first motivations to the implementation of the creative process. The documentation of this process ends with the description of the assembly process of the show "Routine", where it is possible to know how two surveys contributed to the preparation of the same artistic object. Finally we present the conclusions as a result of reflections generated by contact with each area of research.
URI: http://hdl.handle.net/10174/20784
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Transcrevendo o autismo para a performance. Gisela Gonzaga.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois