Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/19948

Title: Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada relativo ao ano letivo 2015/2016, na Escola Secundária/3 Rainha Santa Isabel, Estremoz
Authors: Leão, Maria Catarina Coelho
Advisors: Balça, Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva
Keywords: Ensino-aprendizagem
Professor
Aluno
Avaliação
Relação pedagógica
Formação
Teaching-learning process
Teacher
Student
Evaluation
Pedagogical relation
Training
Issue Date: 7-Dec-2016
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório enquadra-se no âmbito da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada do Curso de Mestrado em Ensino de Português no 3º Ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário e de Espanhol nos Ensinos Básico e Secundário, sob a orientação da Professora Doutora Ângela Balça. A reflexão sobre o processo de ensino-aprendizagem é a temática central deste relatório. Pretendemos refletir sobre as práticas educativas desenvolvidas na Escola Secundária/3 Rainha Santa Isabel, em Estremoz, nas disciplinas de Português e de Espanhol. Com a noção de que o professor deve, permanentemente, refletir sobre todas as suas escolhas pedagógicas, abordaremos os cinco principais aspetos que regulam o desempenho docente: preparação científica, pedagógica e didática; planificação e condução das aulas e avaliação das aprendizagens; análise da prática de ensino; participação na escola e desenvolvimento profissional; Report of Supervised Teaching Practice for the academic year 2015/2016 at the Secondary/3 Rainha Santa Isabel School in Estremoz Abstract: This report was written in the scope of the curricular unit Supervised Teaching Practice included in the Masters in Teaching Portuguese in the 3rd Cycle of Basic Education and Secondary Education and of Spanish in the Basic and Secondary Education, under the guidance of Professora Ângela Balça. The main of this written report is to make an attentive reflexion about the teaching-learning process. We intend to reflect on the educational performance carried out over the previous year at Rainha Santa Isabel School, in Portuguese and Spanish language classes. Departing from the concept that the teacher must, constantly, reflect on all His pedagogical choices, we will focus on the main five aspects that regulate the teaching practice – scientific, pedagogical and didactic preparation; planning and development of the lessons, as well as assessment of the learning; analysis of the teaching practice; participation at school activities and professional development.
URI: http://hdl.handle.net/10174/19948
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
VERSÃO FINAL rel Mª Catarina Leão.pdf5.53 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois