Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/19473

Title: Sistema de referenciação geográfica
Authors: Perdigão, João Pedro Pereira
Advisors: Cunha, Luís Arriaga da
Basílio, Jorge
Issue Date: 2011
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Nos dias de hoje o acesso à informação por parte das empresas é vital para o bom desempenho das suas funções. As empresas de telecomunicações não fogem à regra, a sua posição no mercado está dependente das decisões que são tomadas com base na avaliação dessa informação. Para suportar os processos de apoio à decisão é coerente recorrer-se a Data Warehouses que permitem integrar informação de diversas fontes, verificando a sua qualidade, actualização e coerência, organizando-a para um fácil acesso e consulta de vários pontos de vista. Numa empresa de telecomunicações móvel, um Data Mart geográfico baseado na informação de tráfego da companhia que pode identificar as localizações preferenciais dos utilizadores na rede é muito importante porque fornece indicadores muito úteis para o departamento de marketing e negócio da empresa de maneira a que se saiba onde e como actuar para permitir que esta se desenvolva e ganhe vantagem no mercado. ABSTRACT: Today the access to information by enterprises is vital for the company’s performance. Telecommunications companies are no exception. Their position in the market is dependent on the decisions that are taken based on the evaluation of such information. To support the decision making process Data Warehouse is today an extremely useful tool; it integrates information from different sources, checking on its validity, quality and update, coherence, organizing it for an easy access and search from various perspectives. ln a mobile telecommunications company a geographical Data Mart-based traffic information that can identify the preferential locations of users on the network is very important It provides useful indicators to the Department of Marketing and Business there by allowing you to know where and how to act and boosting the development of the company.
URI: http://hdl.handle.net/10174/19473
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
João Pedro Pereira Perdigão - Tese de Mestrado - 177 956.pdf6.22 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois