Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/18375

Title: Relatório no âmbito da unidade curricular da prática de ensino supervisionada
Authors: Madeira, Maria João Estevens Calisto
Advisors: Costa, Paulo Jaime Lampreia
Issue Date: 4-Apr-2016
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: No relatório que agora se apresenta, encontramos a descrição do desenvolvimento da Prática de Ensino Supervisionada do Português e do Espanhol, com estágio no 9º ano em português e no 7º ano, nível 1 e 10º ano, nível 4 de Espanhol, sendo esta, uma parte integrante do Mestrado em Ensino do Português no 3º Ciclo do Ensino Básico e Secundário e de Espanhol do Ensino Básico e Secundário que decorreu na Escola Básica 2,3 de Reguengos de Monsaraz e na Escola Secundária Conde de Monsaraz. Em cada capítulo, tendo estes o papel de elucidar sobre as várias experiências e trajetos pedagógicos e didáticos com as suas próprias normativas para que se possa compreender as práticas de ensino, foram abordados os temas relevantes para a constituição do relatório da PES, tais como: a Preparação Científica, Pedagógica e Didática; Enquadramento Genérico e Institucional; Planificação e Condução das Aulas e Avaliação das Aprendizagens, Análise da Prática de Ensino; Participação na Escola; Abstract: Report of the Supervised Teaching Practice In the report here presented, one can find the description of the development of the Portuguese and Spanish Supervised Teaching Practice, with training in the 9th grade, in Portuguese, and in the 7th grade, level 1 and 10th grade, level 4 in Spanish, this being a part of the Master’s Degree in the Teaching of Portuguese in Elementary and High Schools and of Spanish in Elementary and High Schools, which was held in the Escola Básica 2, 3 de Reguengos de Monsaraz [Elementary School of Reguengos de Monsaraz] and in Escola Secundária Conde de Monsaraz [High School Conde de Monsaraz]. In each chapter, aiming at clarifying the role of different experiences and pedagogical and didactical routes with their own norms to understand the teaching practises, one has approached some issues which are relevant for the constitution of the PES report, namely: Scientific, Pedagogical and Didactical Preparation; General and Institutional Background; Planning and Conducting of Classes and Assessment of Learning; Analysis of the Teaching Practice; Participation in the School.
URI: http://hdl.handle.net/10174/18375
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório PES final imp (1)maio paulo.pdf3.86 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois