Please use this identifier to cite or link to this item:
                http://hdl.handle.net/10174/18278
             | 
         
     
     
    
    
| Title:  | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Básica Conde Vilalva, Évora |  
| Authors:  | Rodrigues, Philipe Ramos |  
| Advisors:  | Monteiro, António José Marques |  
| Keywords:  | Prática de ensino supervisionada Educação física Formação de professores Planeamento Avaliação Ensino básico e ensino secundário Supervised teaching practice Physical education Teacher training Planning evaluation Basic education and secondairy education |  
| Issue Date:  | 24-Apr-2014 |  
| Publisher:  | Universidade de Évora |  
| Abstract:  | O presente documento, surge no âmbito da minha Prática de Ensino Supervisionada (PES), realizada no ano letivo de 2011/2012. 
Este relatório associa uma reflexão do trabalho desenvolvido ao longo do ano escolar na Escola Básica Conde Vilalva (EBCV) à componente científica adquirida por mim enquanto aluno do Mestrado em Ensino da Educação Física. Este fortemente apoiado pelo Programa Nacional de Educação Física (PNEF). Pretende descrever de forma crítica o que aconteceu ao longo do ano letivo, seguindo uma ordem cronológica na qual se abordam as quatro dimensões profissionais de formação do futuro professor: dimensão profissional social e ética, dimensão de desenvolvimento do ensino e da aprendizagem, dimensão da participação na escola e relação com a comunidade, dimensão do desenvolvimento profissional ao longo da vida;  Abstract:
The present document appears in the context of my Supervised Teaching Practice (PES) accomplished in the school year 2011/2012. 
This report combines a reflection of the work done throughout the school year in elementary school Conde de Vivalva and the scientific component acquired by me as a student of masters in teaching physical education, and strongly supported by the National Program of Physical Education (PNEF). Intended to describe critically what happened throughout the school year, following a chronological order based on the PNEF. In chronological order, the report describes the four dimensions of professional training of future teacher: dimension professional, social and ethical; dimension of development of teaching and learning; participation in school and relation with community; and professional development dimension throughout of life. |  
| URI:  | http://hdl.handle.net/10174/18278 |  
| Type:  | masterThesis |  
| Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
  |  
  
    
    
     
    
 
    
    
	
    Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated. 
                    
                      
                 |