Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/18172

Title: Redes dinâmicas em contexto de formação profissional
Authors: Cardoso, Maria da Assunção Marques Rosa
Advisors: Fialho, Joaquim Manuel Rocha
Keywords: Análise de redes sociais
Redes dinâmicas
Atores
Formação profissional
Social network analysis
Dynamic networks
Actors
Vocational training
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Emergiram transformações nos estilos de vida da humanidade. No quadro destas transformações, entre várias consequências, surge as redes sociais como nova forma de configuração das interações entre vários atares. A abordagem das redes sociais, que configura dinâmicas de interação social entre atares, constitui um foco privilegiado e aliciante para a descodificação e construção de um novo olhar sobre a organização dos atares no espaço social. Sendo certo que a interação social sempre esteve presente na configuração social, o olhar na ótica das redes é recente, principalmente ao nível metodológico de suporte à abordagem sociológica. Nesta dissertação, para descortinar as dinâmicas de interação no contexto da formação profissional, vamos privilegiar a análise de redes sociais (social network analisys), enquanto metodologia. Procuraremos descodificar as dinâmicas de configuração das interações entre grupos de formandos em diversas modalidades de formação (Aprendizagem, Educação e Formação de jovens); ABSTRACT: Changes emerged in the lifestyles of humanity. Within these changes, among many consequences, social networks emerge as a new way of setting the interactions between various actors. The approach of social networks, which configures dynamic of social interaction between actors, is a privileged and attractive focus for decoding and construction of a new look at the organization of the actors in social space. Being sure that social interaction has always been present in the social setting, look at the recent optical networks is mainly at the level of methodological support for the sociological approach. ln this dissertation, to uncover the dynamics of interaction in the context of vocational training, we focus on the analysis of social networks (social network Analisys) as a methodology. We will try to decode the dynamic configuration of the interactions between groups of trainees in various training methods (Learning, Education and Training, Adult Education and Youth Training).
URI: http://hdl.handle.net/10174/18172
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
TECNICO.rar22.05 kBMicrosoft VisioView/Open
serralheiro2.rar100.76 kBMicrosoft VisioView/Open
SERRALHARIA.rar22.12 kBMicrosoft VisioView/Open
informatica2.rar95.56 kBMicrosoft VisioView/Open
informatica.rar107.4 kBMicrosoft VisioView/Open
grafos.rar614.66 kBMicrosoft VisioView/Open
ESTÉTICA.rar22.37 kBMicrosoft VisioView/Open
cabeleireiro2.rar115.87 kBMicrosoft VisioView/Open
cabeleireiro.rar113.17 kBMicrosoft VisioView/Open
tese.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois