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http://hdl.handle.net/10174/16019
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Title: | Impacto do marketing socialmente responsável para as organizações |
Authors: | Ribeiro, Magda Isabel Gaspar Vieira |
Advisors: | Silvério, Marta da Conceição Cruz |
Keywords: | Responsabilidade social Marketing social Marketing de causas Social responsibility Social marketing Cause-related marketing |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho tem como objetivo verificar a impacto do marketing socialmente responsável para os stakeholders das empresas que optam pelo mesmo.
Com esta dissertação realizar-se-á uma revisão da literatura sobre marketing social e responsabilidade social, uma recolha de informação junto de empresas de forma a identificarmos o impacto da responsabilidade social na sua ação empresarial.
Desenvolveu-se um questionário que permite identificar o impacto de uma organização ser socialmente responsável e de o comunicar. Estes foram distribuídos junto de empresas portuguesas que agem e utilizam um marketing socialmente responsável e a uma amostra de stakeholders das mesmas.
Após análise final dos dados obtidos, pode-se concluir que os stakeholders das empresas beneficiam muito quando as empresas adotarem uma atitude socialmente responsável, mantendo também as empresas os stakeholders mais envolvidos e mais dispostos a colaborarem com a mesma. Esta atitude gera benefícios quer para a empresa quer para os seus stakeholders; ABSTRACT: Impact of Socially Responsible Marketing for Stakeholders of an Organization
This study aims to determine the impact of marketing socially responsible to the stakeholders of the companies that opt for the same.
This dissertation will perform a literature review on social marketing and social responsibility, a collection of information from companies in order to identify the impact of social responsibility in their business action.
We developed a questionnaire that identifies the impact of an organization to be socially responsible and to communicate. These were distributed among Portuguese companies that act and use marketing socially responsible and a sample of the same stakeholders. After final analysis of the data obtained, it can be concluded that the stakeholders of the companies benefit greatly when companies adopt a socially responsible attitude, while also maintaining business stakeholders more involved and more willing to cooperate with it. This attitude generates benefits for both the company and for its stakeholders. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16019 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
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