Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15936
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Secundária/3 Rainha Santa Isabel em Estremoz |
Authors: | Pereira, Daniel Joaquim de Oliveira |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Prática de ensino supervisionada Ensino básico Ensino secundário Educação física Supervised teaching practice Basic education Secondary education Physical education |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho aborda um ano de Prática de Ensino Supervisionada na Escola
Secundária/3 da Rainha Santa Isabel em Estremoz, numa turma de 9ºAno e outra de
12ºAno. A primeira dimensão tratada é o desenvolvimento do ensino e da
aprendizagem, referindo todos os passos e todos os documentos elaborados durante o
ano letivo para cada uma das turmas e todas as supervisões efetuadas. A segunda
dimensão descrita refere-se à organização de duas atividades por parte deste núcleo de
estágio: “Orientação na Escola” e “Olhe pela sua Saúde”, dirigidas à escola e à
comunidade escolar. A terceira dimensão, desenvolvimento profissional ao longo da
vida, relata um estudo realizado durante a Prática de Ensino Supervisionada, na
tentativa de melhorar a performance dos alunos no teste da extensão de braços do
Fitnessgram; ABSTRACT: This work covers one year of Supervised teaching Practice at Rainha Santa Isabel
Secondary school in Estremoz, in a class of 9th grade and 12th grade. The first
dimension treated is the development of teaching and learning, referring to all the steps
and all the documents drawn up during the school year for each of the classes and all
supervisions made. The second dimension described account with the organization of
two activities on the part of this workgroup: "Guidance in School" and "Look for your
Health", addressed to the school and the school community. The third dimension,
lifelong professional development, reports a study conducted during the Supervised
teaching Practice, in an attempt to improve the performance of students in the arm
extension test of Fitnessgram. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15936 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|