|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15839
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Básica Conde de Vilalva em Évora |
Authors: | Feijão, Sofia Nunes Ramalho |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Prática de ensino supervisionada Educação física Formação de professores Supervised teaching practice Physical education Teacher training |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este Relatório pretende descrever de uma forma reflexiva, sobre o percurso desenvol-vido no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada em Educação Física, realizado na Escola Básica Conde de Vilalva em Évora, no ano letivo 2013/2014, com as turmas do 5ºB e 8ºA.
Com base nas linhas orientadoras que regulamentam o Estágio Pedagógico e funda-mentam a estruturação deste trabalho, pretende-se enquadrar teoricamente e basear algumas práticas, caraterizar o contexto de integração dos estagiários na Escola, a “la-buta” do processo ensino-aprendizagem, mas também, as atividades de intervenção na comunidade escolar e integração no meio.
Seguindo as diretrizes de um modelo reflexivo da formação de professores, e em busca de um desenvolvimento profissional e pessoal, a reflexão foi o grande suporte para a melhoria contínua desta minha Prática.
Estruturado pelas dimensões que constituem este processo, contribuiu para uma ex-periência fundamentada pelo conhecimento científico, proporcionando uma formação pedagógica integral sob o ponto de vista profissional, pessoal e ético.
Foi sem dúvida uma sublime experiência de formação que me tornou mais eficaz, en-quanto agente do processo ensino-aprendizagem; ABSTRACT:
This report aims to describe and reflect upon the development of Supervised Teaching Practice in Physical Education that took place in Escola Básica Conde de Vilalva de Évora[Conde de Vilalva de Évora Primary School], during the school year of 2013/2014, in classes from years 5 and 8.
Based on the guidelines that regulate the Teaching Training and support the structure of this report, this project aims to provide a theoretical framework for some practices, to characterize the integration of trainee teachers in the School, the "struggle" be-tween teaching and learning, as well as the extracurricular classes within the school community and integration in the environment.
Following the guidelines of a training reflexive model and in search of professional and personal development, the reflection was the main basis for the continuous improve-ment of this Practice.
Being structured by the dimensions that compose the process, this project has con-tributed to an experience informed by scientific knowledge, providing a complete ped-agogic training considering professional, personal and ethics dimensions.
It was undoubtedly an extraordinary education experience that made me more effi-cient as an agent of the teaching - learning process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15839 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|