Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15804
|
Title: | Os jovens e a cultura: práticas culturais dos estudantes de Sociologia da Universidade de Évora |
Authors: | Banha, José Luís Fialho Duarte |
Advisors: | Ramos, Francisco Martins |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho procura verificar como os jovens estudantes de sociologia da Universidade de Évora encaram a cultura, e de que forma é que ela entra nos seus quotidianos. O conceito de cultura subjacente a este trabalho prende-se com aspeto artístico- literário da mesma. Como pressupostos de base, considera-se existirem hoje condições de difusão cultural extraordinariamente desenvolvidas, bem como uma fortíssima inerência exercida pela cultura anglo-americana sobre a juventude. A principal pergunta de investigação pode-se formular assim: "Como vivem estes estudantes a sua relação com a cultura?”. Num plano adjacente, situam-se outras questões, como sejam caracterizar a reação destes jovens à hegemonia da falada componente anglo-americana, ou verificar se a oferta cultural da cidade os satisfaz. O objetivo fundamental desta investigação é caracterizar a relação deste grupo com a cultura e contribuir para um maior conhecimento relativamente a estes jovens. A opção metodológica escolhida passou pela harmonização dos modelos qualitativo e quantitativo. ***/Abstract - This research aims to verify how young Sociology students from Évora University face culture. The concept of culture beneath this research regards exclusively its artistic and literary aspect. As a base, we presuppose that nowadays there are extraordinarily developed cultural diffusion conditions. It's also noteworthy the strong influence of the Anglo-American culture on the youngsters. The main research question of this study can be put like so: "How do these youngsters live their relationship with culture?” In a similar plan there are other questions, such as to identify the Way in which these students react to the hegemony of the referred Anglo-American component, or to verify if the cultural offer in Évora satisfies them. The main goal of this research is to characterize the relationship of this group with culture and, secondly, to contribute to a bigger knowledge of these youngsters. The methodological choice regarded the harmonization of the qualitative and quantitative methods. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15804 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|