Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15592
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na escola secundária André de Gouveia |
Authors: | Cansado, Hugo Alexandre Banha |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Educação Educação física Estágio profissional Professor Prática de ensino supervisionada Ensino básico Ensino secundário Education Physical education Professional internship Teacher Supervised teaching practice Basic education Secondary education |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O relatório surge no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada, estágio pedagógico
desenvolvido no mestrado em Ensino da Educação Física nos Ensinos Básico e
Secundário, na Universidade Évora que decorreu na Escola Secundária André de
Gouveia, no 3º Ciclo e Ensino Secundário, no ano lectivo de 2011/2012.
Este relatório iniciou-se com um cariz marcadamente teórico, no sentido de expor uma
parte considerável do trabalho realizado nesta área para depois evoluir para a
interligação entre a teoria, a prática realizada e as minhas considerações expressas de
forma descritiva e reflexiva.
Estrutura enquadrada em três das quatro dimensões presentes na Prática de Ensino
Supervisionada. O documento expõe todos os acontecimentos marcantes dentro de cada
uma das dimensões pretendendo demonstrar como, quando e porquê se desenvolveram.
Relata-se neste documento as dificuldades, as incertezas e os problemas que
despoletaram, tal como as formas encontradas para a resolução de cada situação e a
devida reflexão; ABSTRACT:This report emerges from within the scope of Practical Supervised Teaching, a
pedagogical internship developed during the Masters at the University of Évora in
Teaching Physical Education at Primary and Secondary educational establishments. The
internship was fulfilled on the 3rd cycle and Secondary level at the André de Gouveia
Secondary School, during the 2011/2012 academic year.
The first steps for writing this report were highly theoretical in nature in order to expose
a considerable part of the work already fulfilled in this area. The idea was to further
evolve towards the interconnection between theory, practice and my personal
considerations all expressed in a descriptive and reflective manner.
The structure of the report is framed in three of the four existing dimensions of Practical
Supervised Teaching. The document exposes all the key events within each dimension
with the purpose of demonstrating how, when and why they developed.
Herein, the report mentions the emerged difficulties, uncertainties and obstacles as well
as the ways to solve each situation along with the appropriate deliberation. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15592 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|