Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/15592

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na escola secundária André de Gouveia
Authors: Cansado, Hugo Alexandre Banha
Advisors: Pomar, Clarinda de Jesus Banha
Keywords: Educação
Educação física
Estágio profissional
Professor
Prática de ensino supervisionada
Ensino básico
Ensino secundário
Education
Physical education
Professional internship
Teacher
Supervised teaching practice
Basic education
Secondary education
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O relatório surge no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada, estágio pedagógico desenvolvido no mestrado em Ensino da Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário, na Universidade Évora que decorreu na Escola Secundária André de Gouveia, no 3º Ciclo e Ensino Secundário, no ano lectivo de 2011/2012. Este relatório iniciou-se com um cariz marcadamente teórico, no sentido de expor uma parte considerável do trabalho realizado nesta área para depois evoluir para a interligação entre a teoria, a prática realizada e as minhas considerações expressas de forma descritiva e reflexiva. Estrutura enquadrada em três das quatro dimensões presentes na Prática de Ensino Supervisionada. O documento expõe todos os acontecimentos marcantes dentro de cada uma das dimensões pretendendo demonstrar como, quando e porquê se desenvolveram. Relata-se neste documento as dificuldades, as incertezas e os problemas que despoletaram, tal como as formas encontradas para a resolução de cada situação e a devida reflexão; ABSTRACT:This report emerges from within the scope of Practical Supervised Teaching, a pedagogical internship developed during the Masters at the University of Évora in Teaching Physical Education at Primary and Secondary educational establishments. The internship was fulfilled on the 3rd cycle and Secondary level at the André de Gouveia Secondary School, during the 2011/2012 academic year. The first steps for writing this report were highly theoretical in nature in order to expose a considerable part of the work already fulfilled in this area. The idea was to further evolve towards the interconnection between theory, practice and my personal considerations all expressed in a descriptive and reflective manner. The structure of the report is framed in three of the four existing dimensions of Practical Supervised Teaching. The document exposes all the key events within each dimension with the purpose of demonstrating how, when and why they developed. Herein, the report mentions the emerged difficulties, uncertainties and obstacles as well as the ways to solve each situation along with the appropriate deliberation.
URI: http://hdl.handle.net/10174/15592
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório PES - Hugo Cansado.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois