Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/15222

Title: Emotion's: hotel funcional: como criar, conquistar e dominar mercados hoteleiros
Authors: Brito, Alexandre Barradas
Advisors: Raimundo, Armando Manuel de Mendonça
Parente, Fernando Manuel Silva
Keywords: Empreendorismo
Fitness
Marketing desportivo
Inovação
Plano de negócios
Entrepreneurship
Fitness
Sports marketing
Innovation
Business plan
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este projeto tem como principal objetivo a criação dum programa desportivo inovador adaptado aos espaços hoteleiros capaz de responder à atual situação de recessão económica, conforme foi verificado no respetivo plano de negócios que lhe está associado. O Emotion´s é um programa de animação desportiva para ambos os sexos, acima dos 16 anos, desenhado para proporcionar uma experiência emocional diferente e desafiante. Atividades físicas rotineiras, são transformadas num treino desportivo que utiliza além de materiais reciclados, a projeção de filmes de reconhecimento da cidade, criando um treino único tornando-se um desafio completá-lo seja individualmente seja em família. O investimento inicial é de 20.000€ e a receita anual de 27.366,4€ conseguindo retorno ao final do primeiro ano. A aquisição de materiais é de 10.199,76€, significativamente inferior a um ginásio de hotel comum (30.443€); ABSTRACT:This project has as main goal the creation of an original sports program adapted to hotels able to address the current economic recession, as verified on the associated business- plan. Emotion's is a program of sports recreation for both sexes, above 16 years, designed to provide an emotional experience different and challenging. Routine physical activities are converted into sports training using in addition recycled materials, screening city movies for recognition of the city, creating an unique training and becoming a challenge to complete it, whatever alone or in family. The initial investment is 20,000 €, the annual income 27,366 ,4€ getting return at the end of the first year. The acquisition of materials is 10,199,76 €, significantly lower than a common hotel’s gym (30,443 € ).
URI: http://hdl.handle.net/10174/15222
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Tese de Mestrado _final_Alexandre Brito.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open
Capa e folha de Rosto_ tese_alexandre brito.pdf344.92 kBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois