Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/15137

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada realizado na Escola Secundária André de Gouveia
Authors: Arromba, Maria de Fátima Ourives
Advisors: Pomar, Clarinda de Jesus Banha
Keywords: Educação física
Eatágio profissional
Ensino básico
Ensino secundário
Physical education
Professional training
Basic education
Secondary education
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório pretende ser uma análise geral de todo o processo da Prática de Ensino Supervisionada, realizada durante o ano letivo 2010/2011, como Estagiária, na Escola Secundária André de Gouveia. No decorrer do presente relatório é feita uma análise a toda a prática letiva realizada, com o objetivo de apresentar as opções tomadas durante este processo, justificá-las e avaliá-las, de forma a provar que se adquiriram as competências necessárias à docência da disciplina de Educação Física, para o 3º ciclo do ensino básico e para o ensino secundário. Posso concluir que ao longo da PES aprendi bastante, ao distanciar-me da faixa etária que estou habituada a trabalhar, tendo sido este processo uma mais-valia em termos de formação profissional e até pessoal. Em suma, penso que existiu uma evolução positiva ao longo do decorrer da PES, no que diz respeito a todos os fatores inerentes ao ensino e aprendizagem, necessárias à atividade profissional, nomeadamente no que diz respeito à gestão de conflitos e planificação do ensino e aprendizagem, na área de Educação Física; ABSTRACT:This report is intended as a general analysis of the whole process of Supervised teaching Practice held during the 2010/2011 school year, as an intern, in Secondary School André de Gouveia. In the course of this report is an analysis to all letiva practice held, with the aim of presenting the options taken during this process, justify them and evaluate them in order to prove that they have acquired the necessary skills to teaching physical education discipline, to the 3rd cycle of basic education and secondary education. I can conclude that along the PES learned enough, to distance myself from the age that I am accustomed to work, having been this process added value in terms of vocational training and even personal. In short, I think that there was a positive evolution over the course of the PES, with regard to all factors inherent in teaching and learning, necessary for the professional activity, in particular with regard to conflict management and planning of teaching and learning, in the area of physical education.
URI: http://hdl.handle.net/10174/15137
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
relatório para SAC (2).pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois