Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/15135

Title: Turismo : meios de comunicação e promoção : o caso da Madeira
Authors: Marujo, Noémi
Advisors: Ramos, Francisco Martins
Keywords: Turismo
Marketing do turismo
Ilha da Madeira (Portugal)
Issue Date: 2004
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O turismo é uma importante ferramenta para desenvolver a economia da Ilha da Madeira. Neste ãmbito é necessário influenciar os turistas potenciais. Os municípios e as instâncias regionais devem ter um papel determinante na promoção da sua localidade como um destino turístico. Os meios de comunicação são essenciais para a promoção de um destino turístico. Entre os diferentes instrumentos de promoção, a Internet é um novo meio para disseminar as vantagens de certos lugares e regiões. Neste estudo, procura-se verificar e analisar o papel dos municípios da Madeira e da DRT na promoção da sua localidade como um destino turístico, via Internet. /*** Abstract - Tourism is an important tool to develop the economy of Madeira island. On that respect it is necessary to influence potential tourists. Municipalities and regional bodies must have an important role to promote the various tourism destinations. Media tools are essential for the promotion of the communities as tourism destinations. Among the different instruments of promotion Internet is a new way to promote, compete and disseminate the advantages of certain places and regions. In this study the approach is oriented to identify and analyse the role of Madeira municipalities in the promotion of their tourism locals, via Internet.
URI: http://hdl.handle.net/10174/15135
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Maria Nóemi Nunes Vieira Marujo - Tese de Mestrado - 147 175.pdf70.2 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois