Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/15094

Title: Relatório apresentado no âmbito da prática de ensino supervisionada agrupamento de Escolas do Redondo - EB2,3/S Dr. Hernâni Cidade
Authors: Martins, Teresa Maria Rodrigues
Advisors: Balça, Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva
Issue Date: 2011
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este trabalho reflexivo apresenta a perspectiva educativa adoptada e as principais metodologias de ensino seguidas, assim como as estratégias escolhidas na leccionação do nível de iniciação de Espanhol, língua estrangeira, atendendo às características dos alunos. A preparação das aulas, a sua condução, a avaliação das aprendizagens, assim como a avaliação da prática lectiva propriamente dita também têm lugar nesta análise reflexiva. Destaca-se o papel relevante do aluno, enquanto interveniente no processo de ensino-aprendizagem, cabendo ao professor a tarefa de o orientar e de lhe facilitar as aprendizagens, a fim de desenvolver a sua autonomia. Apresenta-se uma breve caracterização da escola e do meio na qual se insere, seguida de referências à participação em projectos e actividades extra-lectivas. Evidencia-se, por fim, o contributo deste trabalho para o aperfeiçoamento profissional e para a valorização pessoal; ABSTRACT:This reflection presents the adopted educational perspective and the main teaching methodologies followed, as well as the strategies chosen in the teaching of the level of inhibition of Spanish, foreign language, given the characteristics of the students. The preparation and the guidance of the lessons, the learning assessment, as well as the evaluation of the teaching practice itself also take place in this reflective analysis. We highlight the role of the student as an intervener in the teaching-learning process, whereas it’s the teacher’s task to guide and facilitate the students’ learning process in order to develop their autonomy. We’ll also present a brief characterization of the school and its social background, followed by references to its participation in projects and extracurricular activities. At last, we will emphasize the contribution of this work for the professional and personal enhancement.
URI: http://hdl.handle.net/10174/15094
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório Prática em Ensino Supervisionada.pdf7.78 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois