Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/15066

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada na agrupamento de escolas nº 1 da Malagueira e escola secundária André de Gouveia
Authors: Violinha, Rui Alexandre da Silva
Advisors: Teixeira, Mário Rui Coelho
Keywords: Prática de ensino supervisionada (PES)
Escola básica e integrada com jardim de infância da Malagueira (EBIJIM)
Escola secundária André de Gouveia (ESAG)
Educação física
Supervised teaching practice (SEP)
Primary school and kindergarten integrated of Malagueira (PSKIM)
Secondary school André de Gouveia (SSAG)
Teaching
Physical education
Issue Date: 2010
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este trabalho expõe, constata e analisa a leccionação realizada durante o ano lectivo de 2009/2010, como professor estagiário, na Escola Básica e Integrada com Jardim de Infância da Malagueira (EBIJIM), e na Escola Secundária André de Gouveia (ESAG), inserida na cadeira da Prática de Ensino Supervisionada (PES) com vista à obtenção do grau de mestre em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básicos e Secundário da Universidade de Évora. Utilizei as ferramentas metodológicas aprendidas nos anos anteriores ao longo da licenciatura, o que me permitiu assumir durante o ano lectivo a turma do 1º e 3º ano da EBIJIM durante oito sessões, o 9º ano da EBIJIM durante todo o ano lectivo, e a turma do 11º ano da ESAG, de modo intervalado durante todo o ano lectivo; ABSTRACT:This paper outlines, notes, and looks at the teaching performed during the 2009/2010 school year as a trainee teacher in Primary School and Kindergarten Integrated of Malagueira (PSKIM) and Secondary School André de Gouveia (SSAG) inserted in the chair of Supervised Teaching Practice (SEP) in order to obtain a master's degree in Teaching Physical Education in Primary and Secondary School of the University of Évora. Use the methodological tools learned in previous years-long bachelor, allowing me to take during the school year the 1st. and 3rd. year of PSKIM during eight sessions, the 9th. year of PSKIM throughout the school year, and the class of 11. year of SSAG in intervals throughout the school year. Keywords: Supervised Teaching Practice (SEP), Primary School and Kindergarten Integrated of Malagueira (PSKIM), Secondary School André de Gouveia (SSAG), Teaching, Physical Education.
URI: http://hdl.handle.net/10174/15066
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Tese_de_Mestrado_RUI VIOLINHA.pdf1.05 MBAdobe PDFView/OpenRestrict Access. You can Request a copy!
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois