Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14970

Title: Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada: ensino do português no 3º ciclo do ensino básico e ensino secundário e de espanhol dos ensinos básico e secundário
Authors: Mendes, Ana Teresa Amaral
Advisors: Costa, Paulo Jaime Lampreia
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório, que surge no âmbito da Prática Pedagógica Supervisionada integrada no Mestrado em Ensino do Português e do Espanhol dos Ensinos Básico e Secundário, analisa criticamente os diversos documentos legais e orientadores que enquadram a prática docente da disciplina de espanhol, no sistema educativo português e europeu, bem como diversos contributos teóricos para o ensino-aprendizagem da Língua Estrangeira. Este trabalho reflete, ainda, criticamente sobre a atividade docente desenvolvida pela docente Ana Teresa Amaral Mendes, na Escola Básica de Santa Clara, em Évora, durante o ano letivo de 2011-2012. A presente reflexão debruça-se sobre a preparação e a execução da prática letiva e a avaliação das aprendizagens dos seus discentes, bem como o grau de participação nas atividades e estruturas educativas da escola e o seu empenho na atualização e desenvolvimento profissionais extremamente importantes para um desempenho docente atual e inovador; ABSTRACT: This report, resulting from the supervised teaching practice integrated in Masters in Teaching Portuguese and Spanish of Basic and Secondary Education, critically analyzes the various legal documents and guidance which govern the teaching practice of the discipline of Spanish, in the Portuguese and European educational system, as well as the many theoretical contributions to the teaching and learning of foreign language. This work reflects also critically on teaching activities developed by the teacher Ana Teresa Amaral Mendes, in Escola Básica de Santa Clara, in Évora, during the academic year 2011-2012. The present discussion focuses on the preparation and implementation of teaching practice and the evaluation of learning of their students, as well as the degree of participation in educational activities and structures of the school and its commitment to professional development and updating extremely important for a teacher performance fresh and new.
URI: http://hdl.handle.net/10174/14970
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RelatorioFinalPraticaEnsinoSupervisonada-Ana Mendes.pdf2.89 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois