Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14861

Title: Contributos para a identidade das cidades - o caso de Torres Novas
Authors: Branco, Andreia
Advisors: Silvério, Marta
Mateus, Américo
Keywords: Marketing territorial
Identidade
Marca
Cidade
Torres Novas
Territorial marketing
Identity
Brand
City
Torres Novas
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Cada vez mais é essencial a valorização e promoção dos territórios com vista à competitividade e ao desenvolvimento sustentável. O marketing cumpre funções fundamentais neste âmbito. Procura-se a criação da base de uma estratégia de desenvolvimento inovadora e diferenciadora da marca para a cidade de Torres Novas, através das metodologias de co-criação e participação em ação. São envolvidas as forças vivas do território no processo de criação de conteúdos criativos com vista à definição de uma génese para a marca, do seu ADN e de eixos estratégicos de desenvolvimento. Pela metodologia Ideas(R)evoluton as ações de inovação e criatividade são realizadas pela integração dos stakeholders da cidade, previamente identificados, contribuindo-se para o estudo de Torres Novas como Cidade Criativa. Este trabalho abre espaço para novas ideias para a marca Torres Novas, identificando os elementos diferenciadores para a sua competitividade. Os genes do ADN encontrados para a cidade de Torres Novas, possibilitam que se torne única, diferente de todas as outras; ABSTRACT: More than ever it is essential to increase the cultural value and promotion of territories to improve the competitiveness and sustainable development. Marketing fulfills fundamental functions in this area. It seeks the creation of a basis for a strategy of developing and innovative and differentiating brand to the city of Torres Novas, applying the techniques of co-creation and participation in action. Involved are the living forces of the territory within a process of creation of creative content for the definition of a genesis for the brand, its DNA and strategic lines of development. By the method of Ideas(R)evolution, actions of innovation and creativity are performed by integration of city stakeholders, previously identified, contributing to the study of Torres Novas as Creative City. This research project opens up space for new ideas for the brand Torres Novas, identifying the differentiating elements to their competitiveness. The genes of the DNA found for the city of Torres Novas allows it to become unique and different from all others.
URI: http://hdl.handle.net/10174/14861
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
trabalho final_11-2012_01.pdf2.87 MBAdobe PDFView/Open
trabalho final_11-2012_01.docx2.02 MBMicrosoft Word XMLView/Open
Capa e Folha de Rosto _1_.pdf40.93 kBAdobe PDFView/Open
Anexo2_Action Factory.jpg3.7 MBJPEGView/Open
Anexo 1_BluePrint.jpg3.31 MBJPEGView/Open
Anexo 2.docx9.89 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Anexo 1.docx9.88 kBMicrosoft Word XMLView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois