|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14851
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: a relevância das interações criança-criança no processo de aprendizagem |
Authors: | Branquinho, Vânia Sofia Gaspar |
Advisors: | Godinho, Maria de Fátima Aresta |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório corresponde a uma descrição refletida do trabalho desenvolvido na Prática de Ensino Supervisionada em Educação Pré-Escolar, na instituição Coopberço, em contexto de Creche e Jardim de Infância. Este apresenta, inicialmente, uma reflexão fundamentada cujo enfoque é o tema do relatório: a relevância das interações criança-criança no processo de aprendizagem, que se encontrará refletido ao longo do relatório. Seguidamente será apresentada a caracterização do contexto institucional onde realizei a Prática de Ensino Supervisionada, e a caracterização dos grupos de crianças. Faz parte integrante deste relatório a conceção da ação educativa, a intervenção educativa, incluindo referência à metodologia de trabalho por projetos, evidenciando como a participação ativa das crianças é um contributo fundamental no seu processo de aprendizagem; ABSTRACT: The present report is a description of the work develop on Supervised Practice Teaching in Pre-School Education, at “Coopberço”, in the context of “Creche” and Pre-School.
This work presents, initially, a grounded reflection and, its major approach is the report subject: the importance of the child-child interaction in the process of learning that will be approached during the present report.
Below will be presented the characterisation of the institutional context where I made the superviser Practice Teaching, and the chidren’s group characterisation. In this report are present the conception of educative action, the educative intervention, including references to the work methodology by projects, with special importance to how the active participation of the chindren is an important part in its own learning process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14851 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|