Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14818

Title: Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: a expressão plástica na educação pré-escolar
Authors: Pinto, Ana Rita Romicha
Advisors: Godinho, Maria de Fátima
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório baseia-se na Prática de Ensino Supervisionada que desenvolvi ao longo do Mestrado de Educação Pré-Escolar na Universidade de Évora, que realizei na Associação de Creche e Jardim de Infância de Évora, em Creche e Jardim-de-infância. Ao longo da minha prática tentei perceber qual a importância da expressão plástica no pré-escolar, sendo evidente a intencionalidade educativa da minha prática em relação a este domínio de aprendizagem. Assim irei refletir não só sobre a expressão plástica no pré-escolar, mas também sobre as implicações que este domínio teve na minha prática. Neste relatório apresentam-se ainda algumas evoluções do meu processo de construção enquanto educadora. Referindo-me em particular ao trabalho de projeto, e ao desenvolvimento de práticas reflexivas e investigativas que potenciaram o questionamento e a resolução de problemas de forma cooperada; ABSTRACT: Supervised Teaching Practice in Pre-school: The Plastic arts in Pre-school This report tis based upon the Supervised Teaching Practice I decloped in the nursery and kindergarten Association of Évora, both in nursery and kindergarten classes, in the context of my Master´s degree on Pre-Primary Education at the University of Évora. Throyhort my practice I tried to understand how important plastic arts are in Pre-Primary Education, being this learning domain the main educational purpose of my practice. Bearing that in mind, I will not only ponder about plastic arts in Pre-Primary Education, but also about the implications this learning domain had in my practice. Some evidences of my building process as a Pre-Primary Education Teacher may also be found in this report, particularly the project work and the development of reflexive and research practices which power the questioning and resolution in a cooperative way.
URI: http://hdl.handle.net/10174/14818
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório de Estágio Ana Pinto .pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois