Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14132

Title: A importância do jogo no ensino: aprendizagem, nomeadamente da língua inglesa no primeiro ciclo do ensino básico: um estudo de caso múltiplo
Authors: Martins, Carla Patrícia Pires
Advisors: Costa, Paulo Jaime Lampreia
Keywords: Língua inglesa
Fase precoce
Actividades
Jogo
Competências linguísticas
Competências sociais
Desenvolvimento gobal da criança
English language
Early stage
Activities game
Linguistic skills
Social skills
Child global development
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Com este estudo procurámos compreender o fenómeno do ensino precoce da Língua Inglesa no 1º Ciclo do Ensino Básico, explorando a influência do jogo no processo de ensino-aprendizagem, nomeadamente da língua, nesse ciclo de ensino. Propusemo-nos, a consecução deste objectivo através da observação da forma como o jogo influencia o desempenho das crianças nesta fase do seu desenvolvimento, seguindo uma metodologia orientada para o estudo de Caso Múltiplo baseado na observação de três grupos de crianças em 2013/2014 Os resultados obtidos nesta investigação permitem a conclusão de que o jogo no processo de ensino – aprendizagem, nomeadamente da Língua Inglesa no 1º Ciclo do Ensino Básico, contribui para o desenvolvimento das competências linguísticas e sociais da criança, essenciais ao seu desenvolvimento global e indica-nos que através da sua relação com este elemento podemos conhecer as diferentes necessidades que apresentam ao longo do seu processo de desenvolvimento; Abstract: The importance of the Game in the English language teaching - learning process, namely in the Portuguese first educational Cycle - A Multiple Case Study - With this study we aimed at understanding the phenomenon of the English Language early teaching in the Portuguese 1st Educational Cycle, through the analysis of the influence of the Game in the teaching-learning process, namely of that language, in that educational cycle. We set out to reach this goal through the observation of the way in which the game influences children’s performance in this stage of their development, following a methodological approach oriented towards a Multiple Case Study based in the observation of three groups of children in 2013/2014 The results of this research allow us to conclude that the game in the teaching - learning process, namely of the English language in the Portuguese first educational cycle, brings several benefits to the children’s linguistic and social skills essential to their global development and show us that through their relationship with the game we can know the different needs that they have during their development process.
URI: http://hdl.handle.net/10174/14132
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Dissertação Final-paginada - Com alterações propostas pelo júri.pdf3.1 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois