Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/13265

Title: A cenografia e a ópera em portugal no século XVIII: os teatros régios: 1750-1793
Authors: Hall, Aline Gallasch
Advisors: Nunes, Fátima
Nery, Rui Vieira
Keywords: Teatro régio
Ópera,
Maquinaria teatral
Royal opera houses
Opera
Stage set designs
Scenography
Theatrical machinery
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este trabalho está dividido em duas parte: na primeira, aborda-se o processo de implementação e construção dos teatros régios em Portugal nos reinados de D- José I e de D. Maria I, como instrumento de poder político, para além de artístico. Numa segunda parte, apresenta-se o corpus das cenografias que são conhecidas em território nacional e a teorização sobre a maquinaria teatral ao serviço do poder real; ABSTACT: This work is divided in two parts, On the first part the subject of discussion is the implementation and construction of the royal theatres in Portugal during the reigning period of king José I and D. Maria I, as manifestations of artistic and political power. On the second part of this study, we present the existent scenographical corpus and a theorization concerning theatrical machinery as a tool of the Royal authority and puissance.
URI: http://hdl.handle.net/10174/13265
Type: doctoralThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RESUMO - A CENOGRAFIA E A ÓPERA EM PORTUGAL NO SÉCULO XVIII.pdf48.45 kBAdobe PDFView/Open
Aline Gallasch Hall TEXTO FINAL TESE AGOSTO 2012.pdf28.6 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois