Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/13056

Title: E-liderança: um modelo de competências e de boas-práticas para os líderes de projetos em ambientes learning management system
Authors: Samartinho, João Paulo Rodrigues da Silva
Advisors: Silva, Paulo Resende
Faria, Jorge Manuel Alves de
Keywords: e-Liderança
Sistemas de gestão de aprendizagem
Equipas virtuais
Competências
e-Leadership
Learning management systems
Virtual teams
Skills
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O objetivo principal desta dissertação consiste na apresentação de um Modelo de Competências e Boas-Práticas para os líderes de projetos em ambientes Learning Management System na forma de ferramenta conceptual, que possa funcionar como um guia de boas-práticas. Apresenta um conjunto de contribuições, no âmbito da e-Liderança, das quais destacamos as mais relevantes. Principais contribuições teóricas: 1. Identificação, descrição e caraterização do conjunto de forças e do conjunto de itens associados às caraterísticas da e-Liderança e competências do e-Líder; 2. Enquadramento esquematizado representativo do ambiente virtual colaborativo onde o paradigma da e-Liderança encontra o seu habitat – o Modelo de Compreensão e Competências Específicas e caraterísticas da e-Liderança. Principal contribuição prática: 3. Conceção, apresentação e teste à ferramenta MODO COMPETE E–LÍDER e versão sintética MODO COMPETE E-LÍDER S às quais se associou um Guia de Boas-Práticas, que visam disponibilizar um referencial ao e-Líder para a prática da e-Liderança; E-Leadership: a model of skills and good-practice for project leaders in Learning Management Systems environments Abstract :The main purpose of this thesis is to present a Model of Skills and Good-Practice for project leaders in Learning Management System environments, as a conceptual tool, which can function as a good-practice guide. This thesis presents a group of theoretical and practical contributions in the e-leadership framework. Below are highlighted the most relevant contributions. Main theoretical contributions: 1. Identification, description and characterisation of the set of strengths and a group of items linked to the e-leadership features and e-leader skills; 2. Schematic framework representing the virtual collaborative environment where the e-leadership paradigm meets its habitat - the Comprehension and Specific Skills Model and the e-leadership characteristics. Main practical contributions: 3. Design, presentation and testing of the tool - MODO COMPETE E-LEADER and its synthetic version MODO COMPETE E-LEADER S, to which a guide of good-practice was associated providing a reference for the e-leader and for the practice of e-leadership.
URI: http://hdl.handle.net/10174/13056
Type: doctoralThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PhD eLIDERANCA JoaoSamartinho.pdf4.4 MBAdobe PDFView/Open
PhD ANEXOS eLIDERANCA JoaoSamartinho.pdf4.55 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois