Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12987

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Básica 2, 3, Conde de Vilalva em Évora
Authors: Ganhão, João Pedro Reis
Advisors: Pomar, Clarinda de Jesus Banha
Keywords: Educação Física
Estágio
Prática de ensino supervisionada
Foça nos jovens
Formação de professores
Ensino básico
Ensino secundário
Physical education
Stage
Supervised teaching practice
Strength at young
Teacher formation
Basic education
Secondary education
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Fazendo uma reflexão, o presente relatório visa descrever todo o processo da prática de ensino supervisionada desenvolvida na Escola Básica Conde de Vilalva. A elaboração deste documento teve por base o trabalho por mim desenvolvido e descreve todos os processos nos quais estive envolvido. Contempla um enquadramento com a escola, apresentando esta excelentes condições para a prática da Educação Física. Segue-se a ilustração do trabalho realizado com as duas turmas que estiveram a meu cargo (5ºA e 9ºB), o planeamento (planeamento por etapas), as avaliações, a condução de ensino (no qual faço referência às dimensões do ensino analisando as minhas competências), as atividades desenvolvidas (destacando a atividade Páscoa Ativa, que foi bastante trabalhosa), e a investigação ação sobre a qual me debrucei, nomeadamente o trabalho de força nos jovens da turma do 9ºB, obtendo resultados finais positivos; Report of Supervised Teaching Practice conducted by João Pedro Reis Ganhão in Basic School Conde de Vilalva Abstract: Doing a reflection, this report aims to describe whole process of supervised teaching practice developed in the Basic School Conde de Vilalva. The elaboration of this document was based in work for me developed and describes all the processes in which I was involved. Comprises a framework with the school, presenting this excellent conditions for the practice of Physical Education. Follows the illustration of the work done with the two classes that were in my role (5ºA and 9ºB), planning (planning with stages), assessments, driving teaching (which I refer to the dimensions of teaching analyzing my skills), the developed activities (highlighting the Easter Active activity, which was quite laborious), and action research on which leaned, particularly the work force in the young of 9ºB class with positive final results.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12987
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Joao Ganhao Relatorio de Estagio.pdf3.13 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois