|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12987
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Básica 2, 3, Conde de Vilalva em Évora |
Authors: | Ganhão, João Pedro Reis |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Educação Física Estágio Prática de ensino supervisionada Foça nos jovens Formação de professores Ensino básico Ensino secundário Physical education Stage Supervised teaching practice Strength at young Teacher formation Basic education Secondary education |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Fazendo uma reflexão, o presente relatório visa descrever todo o processo da prática de
ensino supervisionada desenvolvida na Escola Básica Conde de Vilalva. A elaboração
deste documento teve por base o trabalho por mim desenvolvido e descreve todos os
processos nos quais estive envolvido. Contempla um enquadramento com a escola,
apresentando esta excelentes condições para a prática da Educação Física. Segue-se a
ilustração do trabalho realizado com as duas turmas que estiveram a meu cargo (5ºA e
9ºB), o planeamento (planeamento por etapas), as avaliações, a condução de ensino (no
qual faço referência às dimensões do ensino analisando as minhas competências), as
atividades desenvolvidas (destacando a atividade Páscoa Ativa, que foi bastante
trabalhosa), e a investigação ação sobre a qual me debrucei, nomeadamente o trabalho
de força nos jovens da turma do 9ºB, obtendo resultados finais positivos; Report of Supervised Teaching Practice conducted by João Pedro Reis Ganhão in
Basic School Conde de Vilalva
Abstract:
Doing a reflection, this report aims to describe whole process of supervised teaching
practice developed in the Basic School Conde de Vilalva. The elaboration of this
document was based in work for me developed and describes all the processes in which
I was involved. Comprises a framework with the school, presenting this excellent
conditions for the practice of Physical Education. Follows the illustration of the work
done with the two classes that were in my role (5ºA and 9ºB), planning (planning with
stages), assessments, driving teaching (which I refer to the dimensions of teaching
analyzing my skills), the developed activities (highlighting the Easter Active activity,
which was quite laborious), and action research on which leaned, particularly the work
force in the young of 9ºB class with positive final results. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12987 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|