Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12192
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar realizada no Centro Comunitário Pastorinhas de Fátima - creche e jardim-de-infância |
Authors: | Augusto, Clarisse Cristina Coelho dos Santos |
Advisors: | Folque, Maria da Assunção |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | No presente relatório final desenvolvo uma reflexão sobre a prática realizada ao longo do ano lectivo 2010/2011, no Centro Comunitário Pastorinhos de Fátima, em contexto de Creche e Jardim-de-Infância. É neste pressuposto que saliento os aspectos mais relevantes ao longo da minha prática enquadrados no Perfil de Desempenho dos Educadores de Infância.
Procurei explorar aspectos que tive em conta ao longo da minha prática como futura educadora de infância, no que se refere ao ensino e à aprendizagem das crianças de Creche e Jardim-de-Infância. Dei particular ênfase aos processos investigativos para poder colocar-me na perspectiva da criança.
Para além de abordar as questões da perspectiva da criança, partilho também uma serie de experiências ao longo da minha intervenção vivida na instituição; ### ABSTRACT:
In this final report writtings a reflection on the practice throughout the school year 2010/2011, the Community Center Children of Fatima, in context of Nursery and Garden Nursery. It is this assumption that highlight the most relevant aspects in the course of my practice framed in Performance Profile of Educators of Childhood.
I have tried to explore aspects that i had in mind over the course of my practice as a future educator of childhood, as far as the teaching and learning of children in daycare and Garden-to-Childhood. I gave particular emphasis to the investigative processes in order to be able to put me in the perspective of the child.
In addition to addressing the issues of the perspective of the child, i share also a series of experiments in the course of my speech lived in the institution. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12192 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|