Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12174

Title: Relatório final em prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar realizada na Associação da creche e jardim-de-infância de Évora
Authors: Soudo, Ana Ricardo Silva
Advisors: Folque, Maria da Assunção
Keywords: Crianças
Rotina diária
Interacção
Família
Meio
Comunidade
Children
Daily-routine
Interaction
Family
Environment
Community
Issue Date: 2011
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este trabalho centra-se nas práticas desenvolvidas durante a PES e pretende, além de caracterizar todo o contexto e indivíduos participantes no processo, aprofundar três temas mais específicos que se evidenciaram ao longo das intervenções, daí o motivo de sua escolha: as rotinas diárias, onde se dá a conhecer as rotinas estabelecidas em ambos os contextos em estudo, articuladas com uma constante reflexão face ao modelo High-Scope que nos acompanha ao longo do documento e ainda uma abordagem à importância do caderno de formação neste âmbito; a interacção com as famílias que por sua vez surge devido ao valor indiscutível que lhe atribuímos, sendo esta verificada na prática como crucial para o desenvolvimento das crianças e por fim a interacção com a comunidade e o meio envolvente, onde se percebe as oportunidades de aprendizagem que as crianças têm ao sair à rua; ### ABSTRACT: Supervised Teaching Practice in Pre-School Education held by Ana Soudo at the Associação da Creche e Jardim de Infância de Évora This work focuses on the practices developed during the ESP and aims to, beyond characterizing the entire context and individuals involved in the process, three further more specific issues which had emerged over the intervention, hence the reason for his choice: the daily routines, where are explained the established routines in both contexts studied, articulated with a constant reflection over the High-Scope model, which accompanies us throughout the document and also an approach to the importance of using a formation’s notebook in this context, the interaction with families which in turn arises because of the undisputed value attributed to him, which is verified in practice as crucial to the development of children and finally the interaction with the community and environment, where there learning opportunities that children have to go outside.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12174
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RELATÓRIO FINAL DE ESTÁGIO de Ana Soudo.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois