Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12173

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Secundária André de Gouveia
Authors: Batista, João Fernando Rebelo
Advisors: Monteiro, António José Marques
Keywords: Educação física
Ensino básico
Ensino secundário
Prática de ensino supervisionada
Processo de ensino-aprendizagem
Formação de professores
Physical education
Preparatory education (junior high)
Secondary education (high school)
Supervised teaching practice
Teaching-learning process
Teacher training
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Ao terminar o Mestrado de Ensino de Educação Física nos Ensinos Básicos e Secundário, na Universidade de Évora surge a elaboração deste relatório que tem como objetivo descrever o trabalho realizado por mim nas quatro dimensões pedagógicas durante o ano letivo: Organização e Gestão do Ensino e Aprendizagem; Participação na Escola e Relação com a Comunidade; Desenvolvimento Profissional Social e Ético; Desenvolvimento Profissional ao Longo da Vida. Este relatório pretende também descrever de uma forma reflexiva o que foi a minha formação e o meu processo de ensino-aprendizagem enquanto professor estagiário de Educação Física. Essa formação foi realizada na Escola Secundária André de Gouveia, em Évora, no ano letivo de 2011/2012 através do estágio pedagógico da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada (PES), onde fui responsável por lecionar a disciplina de Educação Física a uma turma do 9ºAno e a outra turma do 12ºAno; ### ABSTRACT: Report of Supervised Teaching Practice conducted by João Fernando Rebelo Batista at André de Gouveia Secondary School in Évora. At the end of the Master of Teaching Physical Education in Basic and Secondary Education, at the University of Évora appears the construction of this report with aim to describe the work done by me in the four pedagogical dimensions during the school year. Teaching-learning Organization and Management, Participation in School Life and Relationships with the Community, Professional, Social and Ethical Development throughout life. This report also aims to describe in a reflexive way that was my training and my teaching-learning process as a trainee teacher of Physical Education. This training was held in the High School André de Gouveia, in Évora, in academic year 2011/2012 through the teaching practice in the curricular unit of Supervised Teaching Practice (STP), where I was responsible for teaching the discipline of Physical Education to a class of 9th grade and another class of 12th grade.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12173
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório Estágio - Versão Final - João Batista.pdf3.62 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois