Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12074

Title: Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar realizada na Cooperativa de Prestação de Serviços à Infância CRL - Coopberço
Authors: Chio, Inês Isabel Borralho
Advisors: Folque, Maria Assunção
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório centra-se na Prática de Ensino Supervisionada (PES), que ocorreu durante o Mestrado em Educação Pré – Escolar. Encontra-se dividido em seis capítulos. O primeiro capítulo é referente à caracterização do espaço onde ocorreu o estágio. O segundo capítulo aprofunda os itens relacionados com a ação educativa, sendo eles a organização do tempo, grupo e espaço. Os restantes capítulos, três, quatro, cinco e seis, tratam a avaliação/projeto de intervenção em creche e jardim – de – infância, metodologia de projeto, importância do caderno de formação e aprendizagens/dificuldades, respetivamente. É de salientar que a intervenção em creche, durante a PES I, foi de uma manhã tal como em jardim – de – infância. Na PES II, a intervenção em creche teve a durabilidade de seis semanas e a de jardim – de – infância dez semanas; ### Abstract: This paper is about my Supervised Teaching Practice undergone during the period of time I was taking my Masters in Pre-Shool Education. It is divided into six chapters. The first is focused on the characterization of the setting and the environment where the training was hold. The second further develops and deepens the items related to the educational activity, i.e. the organization of space, of time and of the target group itself. All the other chapters, namely chapters III, IV, V and VI, concern respectively the educational plan and the assessment of the project developed at the daycare/nursery school and at the preschool - the methodology used in the project, the relevance of the training booklets, the significant learning and the difficulties faced. It should be noted that the intervention at the Teaching Practice in Creche and Teaching Practice in Pre-School during the Supervised Teaching Practice in Pre Elementary Education 1 lasted just for the period of one morning each. The Supervised Teaching Practice in Pre- Elementary 2 at the day care/teaching practice crèche lasted for six weeks, while the one held at the teaching practice pre-school lasted for ten weeks.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12074
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
trabalho final definitivo com acordo ortografico. revisto-final final AF.doc3.08 MBMicrosoft WordView/Open
trabalho final definitivo com acordo ortografico. revisto-final final AF.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois