Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/11825

Title: Students' attitude towards mathematics at the University of Évora, Portugal
Authors: Bayudan, Kenny Juntilla
Advisors: Jara, Russell Gerardo Alpizar
Keywords: Atitude em relação à matemática
Análise fatorial
Estudantes do primeiro ano na universidade
Escala de Likert
Attitude towards math
Factor analysis
Freshman students
Likert summated rating scale
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este estudo é uma tentativa de determinar a atitude dos estudantes de primeiro ano, que tiveram como objecto de estudo a matemática no primeiro semestre no ano académico de 13/14 na universidade de Évora, Portugal. Um questionário foi feito, passou por verificações de fiabilidade e validade, e serviu para reunir dados sobre a atitude dos estudantes em relação a matemática tais como a motivação, interesses, compreensão e níveis de ansiedade. Os resultados desta pesquisa mostraram que os alunos de primeiro ano normalmente têm uma atitude positiva em relação à matemática antes de entrarem na universidade. Existe uma forte correlação ente a atitude, motivação e interesse, perceção da competência e nível de ansiedade. Esta avaliação é importante para a universidade e para o seu corpo administrativo pois levanta preocupações sobre o fator aprendizagem. Também ajuda a entender a predisposição dos estudantes para a matemática e ajuda a criar hipóteses de intervenção para ajudar aqueles que tem uma atitude mais negativa em relação ao objecto de estudo; ### Abstract: Students’ Attitude towards Mathematics at the University of Évora, Portugal This study is an attempt to determine the attitude of freshmen students who were taking a math subject in the fall semester of the academic year 2013- 2014 at the University of Évora, Portugal. A questionnaire was developed, which underwent validity and reliability analyses, and used to gather data about students’ attitude towards math and their motivation, interest, perceived competence, and anxiety levels. The results of this research show that freshmen students generally have positive attitude towards mathematics prior to commencing university formation. There is a strong positive correlation between attitude and the motivation and interest, perceived competence and anxiety dimensions. This assessment is important to the university faculty and administration as it raises concern on the affective aspect of learning. It also helps them to understand the disposition of their students in math and create possible means of intervention to help those with a negative attitude towards the subject.
URI: http://hdl.handle.net/10174/11825
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Students' Attitude Towards Mathematics at the University of Evora, Portugal.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois