Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11732
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada relativo ao ano lectivo de 2010/2011 na Escola B 2, 3 Ferreira de Castro, Mem Martins: habilitação para a docência: professor de português no 3º ciclo do ensino básico e ensino secundário e de espanhol nos ensinos básico e secundário |
Authors: | Saúde, Manuel Francisco Falé |
Advisors: | Costa, Paulo |
Keywords: | Aluno Professor Ensino-aprendizagem Currículo Competência comunicativa Avaliação Formação Student Teacher Learning Curricula Comunicative skills Evaluation Formation |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Resumo - O processo de ensino aprendizagem é composto pelos diferentes
intervenientes e implica um conjunto de factores de diferente natureza tais como sociais
e culturais. Neste processo estão implicados mais directamente os professores e os
alunos. Este relatório trata desta implicação e pretende reflectir sobre a prática docente e
discente e sobre os obstáculos ao processo do ensino/aprendizagem, com vista sempre à
melhoria. Este relatório contempla não só uma reflexão do professor sobre as
metodologias de ensino e de acordo com os diferentes conteúdos apresenta
metodologias utilizadas e pouco frutíferas, e baseado nisso apresenta novas sugestões de
trabalho dos mesmos; ### ABSTRACT: Abstract - The teaching-learning process is composed of different stakeholders and
involves a number of factors of different nature such as social and cultural rights. This
process is more directly involved teachers and students. This report deals with this
implication and to reflect on teaching practice and student, and on barriers to the
teaching/ learning always with a view to improvement. This report includes not only a
reflection of the teacher's teaching methods and content according to different methods
used and presents some fruitful, but also presents new suggestions based on that work
the same. Given this, we will examine five key areas: the preparation of scientific, educational and teaching, planning, conducting classes and evaluating learning, teaching
practice, participation in school and professional development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11732 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|