Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10981
|
Title: | Critérios de qualidade de infraestruturas cicláveis. Caso de estudo da rede ciclável da cidade de Faro |
Authors: | Sancho, Pedro Miguel Gomes |
Advisors: | Rosa, Maria Manuela Pires |
Keywords: | Mobilidade urbana Modos suaves Planeamento ciclável Infraestruturas cicláveis Urban mobility Soft modes Bicycle planning Bicycle infrastructure |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Nas últimas décadas o mundo tem ganho uma nova consciência em torno do desenvolvimento sustentável, nas suas dimensões social, económica e ambiental, que devem ser adequadamente atendidas nos atos de Engenharia Civil.
As comunidades urbanas procuram cada vez mais um desenvolvimento integrado e sustentável, para qual muito contribuem as diferentes estratégias na área dos transportes e mobilidade, como é o exemplo da utilização da bicicleta no espaço urbano, que contribui para uma nova cultura de mobilidade.
Esta dissertação, no domínio científico da Engenharia Civil – Ramo de Construção, focaliza-se na área de conhecimento de vias de comunicação, e pretende apresentar soluções técnicas para a implementação de infraestruturas cicláveis de qualidade considerando uma adequada integração com o modo pedonal e os meios de transporte motorizados; **** QUALITY CRITERIA FOR BIKE LANES INFRASTRUCTURE. CASE STUDY OF THE CYCLING NETWORK IN THE CITY OF FARO.
ABSTRACT:
In recent decades the world has gained a new awareness around sustainable development in social, economic and environmental dimensions, which must be adequately addressed in acts of Civil Engineering.
Urban communities are increasingly looking for an integrated and sustainable development, which has a great contribute of different strategies in the area of transport and mobility, as is the example of the use of the bicycle in urban space, wich contributes to a new mobility culture.
This thesis in the scientific scope of Civil Engineering - Construction and with emphasis in the area of knowledge of roads, it is intended to provide technical solutions for the implementation of a quality cycling infrastructure considering a proper integration with the pedestrian mode and the motorized transport. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10981 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|