Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10979
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Básica André de Resende e na Escola Secundária Gabriel Pereira, em Évora |
Authors: | Babo, Sara Gomes |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Educação física Estágio Ensino básico Ensino Secundário Prática de ensino supervisionada |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório pretende ser uma análise do decorrido da Prática de Ensino Supervisionada realizada no ano letivo 2012/2013, inserida no Mestrado em Ensino da Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário, na Universidade de Évora. Este decorreu na Escola Básica André de Resende e na Escola Secundária Gabriel Pereira, no 2.º Ciclo e Ensino Secundário, respetivamente.
O relatório é composto por seis itens, dos quais quatro se referem às dimensões do desempenho profissional dos professores dos ensinos Básico e Secundário, sendo eles a dimensão profissional, social e ética; a dimensão de desenvolvimento do ensino e da aprendizagem; a dimensão da participação na escola e relação com a comunidade; e a dimensão do desenvolvimento profissional ao longo da vida. Para além destes, incluímos também um primeiro item alusivo à importância da Educação Física para a Saúde e um último correspondente a uma breve conclusão sobre as aprendizagens adquiridas ao longo da PES; **** ABSTRACT:
This report is intended to be an analysis of the course of Supervised Teaching Practice held in the school year 2012/2013, inserted in the Master of Teaching Physical Education in Primary and Secondary Education at the University of Évora. Held at the Primary School André de Resende and Secondary School Gabriel Pereira, paragraph 2. Cycle and Secondary Education, respectively.
The report consists of six items, four of which refer to the dimensions of the professional performance of teachers of basic and secondary education, namely the size occupational, social and ethical; development dimension of teaching and learning, the size of the shareholding in school and community relations, and the extent of professional development throughout life. Apart from these, we also include a first illustrating the importance of physical education for Health and last one corresponding to a brief conclusion on the skills acquired along the PES. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10979 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|